Radikálne zmenil vzhľad, dostal SUV charakter a pochopil, že rodina je prvoradá! Berlingo prešlo potrebnou evolúciou a právoplatne obhájilo svoje miesto.

Priznám sa, kategória áut, do ktorej patrí aj Berlingo, nie je moja šálka kávy. Osobne som skôr fanúšikom sedanov a kombíkov, to ale nemení nič na fakte, že nové Berlingo ma ohúrilo. Pokiaľ sa povie Berlingo, predstavím si kríženca malej dodávky a osobného auta. Nová generácia tento jedinečný segment ďalej rozvíja.

Príchod k Berlingu vo mne vyvolal zvláštne reakcie, auto radikálne narástlo. Po novom pôsobí ako polo-terénna obrnená rodinná dodávka. Masívny B-stĺpik odkazuje na predchodcu a vzbudzuje dojem ochrancu. Nová predná maska v štýle posledných modelov francúzskej automobilky dodáva autu robustný, až terénny charakter. Dnes už typický ochranný bumper na bokoch zase odkazuje na jeho skutočnú všestrannú dušu. Dizajn možno na prvý pohľad nehovorí o revolúcii, detailnejší pohľad však odhalí radikálnu pozitívnu zmenu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vnútorný priestor prešiel najzásadnejšou generačnou zmenou. Palubná doska získala novú architektúru, orientovanú priamo na vodiča. Dizajn nesie tradične nezameniteľnú francúzsku extravaganciu, no je tu enormné množstvo praktických vychytávok a odkladacích priestorov. Je ich tu toľko, že pokojne môžete hľadať kľúče od bytu aj celý deň. Palubovka dostala masívny displej infotainmentu, jeho umiestnenie síce na prvý pohľad pôsobí rušivo, no reálne vám prekážať nebude, práve naopak. Palec hore pôjde rozhodne za spracovanie ovládania klimatizácie. Ovládací panel Berlingo prevzalo od svojho väčšieho brata Traveleru. Nižšie vo vysunutom výklenku nájdete praktický priestor pre váš telefón, nechýba ani indukčné nabíjanie. Svoje miesto tu našla aj elektrická ručná brzda, tlačidlo zapaľovania a radiaca páka, prípadne volič automatickej prevodovky.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V nami testovanej verzii vo výbave Feel nechýba ani HUD, aj keď premietaný na nie veľmi praktické výsuvné sklíčko. Prekvapia plnohodnotné elektrické okná aj pre zadných pasažierov či roletky. Naopak, hlavu v smútku som mal z nepraktického umiestnenia tlačidla vyhrievania sedadla, hlavne v prípade spolujazdca. Nachádza sa totiž pod jeho sedadlom takmer na podlahe, je teda absolútne neprístupné!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Priestor pre všetkých pasažierov je ohromujúci, vzadu máte k dispozícii tri rovnako veľké sedadlá. Všetky majú ISOFIX! Sklopiť ich môžete až do úplnej roviny, viete pridať aj ďalší rad sedadiel. Predné spolujazdcove sedadlo taktiež môžete sklopiť, týmto krokom získavate pristávaciu plochu pre vianočný stromček, surf, polovicu nábytku IKEA a vlastne čokoľvek… Veko batožinového priestoru je pomerne rozmerné, treba na to myslieť pri parkovaní. Nechýba však ani praktické otvárateľné okno, cez ktoré jednoducho nahádžete väčšinu vecí.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Rozhodne najväčším prekvapením bola jazda, posed a celková ovládateľnosť Berlinga. Vôbec nemáte pocit, akoby ste šoférovali menší van, prirovnal by som to skôr k SUV. To isté platí aj o posede, nesedíte zbytočne vysoko a kolmo tak, ako v dodávke, ale zároveň máte dostatočný výhľad a pohodlný priestor okolo vás. Jazdným zážitkom vás pozitívne prekvapí, v zákrutách sa nenakláňa drží stopu aj pri uponáhľanej jazde. Nerovnosti filtruje s prehľadom tak, ako sa na Francúza patrí. Kabína je primerane odhlučnená, no krabicový tvar karosérie spôsobuje menší aerodynamický hluk pri jazde po diaľnici.

Naše Berlingo poháňal naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra s výkonom 96 kW, čiže 130 koní a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pod označením BlueHDi 130k S&S BVM6. Silnejší diesel je jednoznačne správnou voľbou, poskytne vám dostatočnú dynamiku aj pri plnom obsadení. Nedá sa povedať, že odhlučnenie motorového priestoru je prvotriedne, no hluk nie je nijak výrazný a nepríjemný. Finálna priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 6,9 litra po nájazde 977 kilometrov. Hlavne v meste je Berlingo s týmto naftovým variantom veľmi úsporné, máte veľký problém prekonať 6-litrovú hranicu. Najlepšie hodnoty však dosiahnete na okreskách pri pokojnej jazde, my sme sa priblížili k hranici 4 litrov. Naopak, ak Berlingo zaťažíte a vybehnete na diaľnicu, s narastajúcou rýchlosťou narastie aj spotreba, takmer k ôsmim litrom.

Berlingo dokonale spĺňa svoj účel, stal sa z neho rodinný van, ktorý vám poskytne množstvo priestoru a praktických vychytávok. Zároveň sa v sekunde dokáže premeniť na firemnú dodávku. To všetko pri neuveriteľnom jazdnom komforte a neutrálnom dizajne. Naftový štvorvalec sa javí ako slušná voľba, ktorá nezamrzí. Rozhodne sa nebojte príplatkov výbavy, sú praktické a užitočné.

Zdroje: Citroenstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!