544 koní v kocke, aj tak sa dá nazvať G63 AMG

Áno táto krabica na kolesách, pôvodne vojenské vozidlo má 544 koní! Tento brutálny výkon zabezpečuje ručne skladaný 5,5 litrový V8 ktorému pomáhajú hneď dve turbá. Krútiaci moment 760 Nm, maximálka na úrovni 210 km/h. No hluk spôsobený nulovou aerodynamikou je počuť už pri prekročení stovky!

Dlho som rozmýšľal prečo má trieda G také masívne madlo pred sedadlom spolujazdca, keď som si tam sadol pochopil som! Ísť rýchlosťou cez 130 km/h cez terén je neopísateľný zážitok. G-čko nemá absolútne žiaden problém s prejazdom cez schody vysoké 40 cm. Dve tuhé nápravy sú schopné vystreliť tento kolos na akomkoľvek povrchu na stovku za menej ako 6 sekúnd. Čo je neuveriteľný údaj, ak berieme do úvahy že auto váži vyše 2550 kg. Čo sa týka manévrovateľnosti G63 AMG vás nenechá v štichu ani pri prudšom trhnutí volantu vo vyššej rýchlosti, no ako celok pôsobí riadenie veľmi lenivo prirovnal by som to k pohybu veľkého lenivého medveďa. Po stlačení brzdového pedálu vás G nechá na moment v neistote no pri poriadnom došliapnutí zastaví skôr než by ste očakávali.

Ten neuveriteľný nadhľad s akým pôsobí G-čko v teréne sa dá len veľmi ťažko opísať, jednoducho ste v tom momente kráľom okolia. Interiér vozidla sa nesie v klasickom štýle Mercedesu, nechýbajú všetky aktuálne vychytávky ako napríklad adaptívny tempomat či lane asistent. Spracovanie je ako inak perfektné a terénne G vás zasýti luxusom. Základná koncepcia palubovky sa pritom nezmenila už desaťročia. Je nám veľmi ľúto že sme vám nepriniesli obsiahlejšiu recenziu, no bohužiaľ auto sme mali k dispozícií na hodinku a tak sme vám chceli aspoň trochu priblížiť naše dojmy.

G63 AMG je úžasné vozidlo, no na dovolenku by sme sa sním asi nevybrali taktiež ani do mesta nie. Toto neuveriteľne odolné a ikonické vozidlo jednoducho patrí do terénu, naviac z AMG verzie ide obrovský rešpekt a o zábavu budete mať rozhodne postarané!