Domov Recenzie TEST BMW M2 Competition alebo Dr. Jekyll a Mr. Hyde

TEST BMW M2 Competition alebo Dr. Jekyll a Mr. Hyde

BMW M2 Competition patrí aktuálne asi vôbec k tomu najlepšiemu, čo má značka s modro-bielou vrtuľkou vo svojom portfóliu.

BMW M2 Competition je auto, o ktorom sa píše prakticky len v superlatívoch. A niet sa ani čo diviť. BMW to totiž so športovými autami naozaj vie, po dekádach experimentovania a skúseností dokázala bavorská automobilka vycizelovať takmer každý model z divízie M skoro k dokonalosti.

Vyše 400 koní

A konkrétne čísla sú pri testovanom aute tiež úctyhodné – 302 kW, respektíve 411 koní, ktoré pod kapotou tejto zadnokolky produkuje poctivý trojlitrový radový šesťvalec, posilnený dvomi turbami, z ktorých každé pracuje samostatne pre trojicu valcov v kombinácii s maximálnym krútiacim momentom 550 Nm majú na svedomí maximálku 280 km/h a zrýchlenie na stovku za 4,2 sekundy. Za skvelú dynamiku vďačí BMW M2 aj jednému z najdrahších príplatkov, ktoré sme v testovanom aute mali – vynikajúcej rýchlej a chirurgicky presnej dvojspojkovej prevodovke M Drivelogic, ktorá navýšila jeho cenu o vyše 4-tisíc eur.

Tu si možno dovolíme malú odbočku k cene. V základe stojí toto auto necelých 65-tisíc eur, testovaný kus s príplatkovou výbavou sa vyšplhal niekam cez 80-tisíc. Z drahších príplatkov cenu navýšili športové M brzdy a M sedadlá, spolu o ďalších vyše tritisíc eur, tisícku navyše vás budú stáť tie športové sedadlá v elektrine a niečo vyše 800 eur high-endové audio Harman-Kardon. Príprava pre Apple Car Play stojí vyše 300 eur a mobilná kompatibilita vrátane bezdrôtového nabíjania smartfónov vyše 400. Tie posledné dva príplatky sa nám zdajú prehnané. Na druhú stranu – ak budete uvažovať o nejakých karbónových doplnkoch z M Performance, všetky uvedené sumy sú zanedbateľné.
Cenu spomíname zámerne – niekto si totiž môže povedať, že 80-tisíc za takúto viac-menej okruhovú hračku, pri ktorej aj tak potrebujete druhé auto na bežné jazdenie je predsa len dosť.

Dve v jednom

Pravdou však je, že jedným z veľkých benefitov tohto extrémneho auta je, že dokáže neskutočne efektívne potlačiť svoj apetít a zároveň poskytnúť dostatočný komfort aj pre bežné civilné jazdenie. Kupujete v ňom naozaj „dve autá v jednom“. Znie to možno ako fráza, ale je to skutočný Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Stačí trochu zvoľniť, dať nohu z plynu dole, zvoliť „civilnejší“ jazdný režim a zrazu idete v relatívne tichom, kultivovanom, komunikatívnom a spolupracujúcom aute – a navyše so spotrebou hlboko pod desať a dokonca aj pod 9 litrov – a to ani zďaleka nehovoríme o nejakej extra defenzívnej jazde.

Pravdou je, že v nižších rýchlostiach sa odpruženie správa trochu nervózne a zadok vám mierne odskakuje – ale to je daň za športové naladenie, ktorú každý rád zaplatí. Treba si v nižších rýchlostiach dávať pozor najmä v zákrutách pri akcelerácii, kde to intuitívne až tak nečakáte, no zadný pohon dá o sebe vedieť spôsobom, pri ktorom sa veľmi ľahko môže stať, že nad vozom stratíte kontrolu. Ak pre niekoho toto auto naozaj nie je vhodné, tak pre menej skúsených šoférov s túžbou predvádzať sa egom nepriamo úmerným ich schopnostiam. Na druhú stranu – veľmi rýchlo ich dokáže naučiť pokore.
Stačí však zošliapnuť opäť plyn a z príjemného doktora Jekylla sa stane Mr. Hyde, skutočná beštia s neskutočným temperamentom a obrovskou chuťou zahryznúť sa do série zákrut. V nich oceníte najmä vynikajúci podvozok, presné riadenie o obrovský dynamický potenciál auta spojený s veľkým prebytkom výkonu.

A pokiaľ ide o pocity v kabíne: Obklopuje vás interiér, ergonomicky dotiahnutý takmer k dokonalosti, všetko je presne tam, kde to očakávate, kvalita je nadštandardná. Ale – a to sa týka značky ako takej, nielen testovaného auta – už máme pocit, že v tomto smere je BMW až príliš konzervatívne, v porovnaní s konkurenčným Mercedesom, ale aj Audi, akoby mu už trochu chýbal esprit, chuť experimentovať a v pozitívnom zmysle slova prekvapiť.

Ale, ako sa hovorí – sto ľudí, sto chutí. To je len náš a čisto subjektívny názor. Priznávame, že trochu sme mali problém nájsť si ideálnu a zároveň komfortnú pozíciu za volantom, možno by stačili o niečo dlhšie sedáky, alebo o kúsok väčší výškový rozsah nastavovania sedadla. Na druhej strane – poskytujú vynikajúcu bočnú oporu. A aby sme boli spravodliví, priznávame – výška takmer 190 cm a trojciferná váha asi nie sú celkom štandardné parametre vodiča takého auta. Naopak – chváliť musíme skvelý hrubý športový volant, perfektne padnúci do rúk. Dosť miesta vpredu a aj nad hlavou. Vzadu to je už o niečo stiesnenejšie, ale je to M2, ak chcete viac miesta, kúpte si SUV alebo rodinné kombi.

Z nášho pohľadu – BMW M2 je unikátne auto, hračka, vhodná aj na bežné jazdenie, z ktorej sa však behom sekundy dokáže stať neuveriteľne ostré a dynamické auto. Je presné, kultivované a možno aj trošku výbušné, preto asi nie je vhodné pre menej skúsených šoférov, ktorým jeho obrovský výkon a dynamický potenciál v kombinácii s pohonom zadnej nápravy predsa len môžu v niektorých situáciách spôsobiť nečakané problémy. Určite nie je lacné, no presne pri ňom viete, za čo si priplatíte a nejde iba o nejakú imidžovku. Navonok niekomu možno môže pripadať trochu málo nápadné a extravagantné, no faktom je, že v jeho prípade sa pod pozlátkom skrýva skutočné zlato.

Technické údaje
BMW M2 Competition Coupé
Usporiadanie a počet valcov radový 6-valec
Zdvihový objem 2979 cm3
Max. výkon 302 kW/410 k pri 5230 – 7000 ot.
Max. krútiaci moment 550 Nm pri 2350 – 5230 ot.
Palivo benzín
Pohon 2WD
Prevodovka 7AT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 461 mm
Šírka 1 990mm (so zrkadlami)
Výška 1 410 mm
Rázvor náprav 2 693 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 650 kg
Objem batožinového priestoru 390 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,2 s
Max. rýchlosť 280 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná (WLTP) 9,0-9,2 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 50 000 eur (M240i)
Základná cena testovanej verzie 64 950 eur (M2 Competition)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda má nového šéfa, ktorý pôsobil v Daimler AG
Nasledujúci článokUzatvoria aj posledný zjazd z prístavného mosta, ktoré budú prejazdné?
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.