Domov Elektromobilita PRVÁ JAZDA: Nová trieda E zostáva na vrchole aj vďaka elektrifikácii

PRVÁ JAZDA: Nová trieda E zostáva na vrchole aj vďaka elektrifikácii

Mercedes-Benz je automobilkou, ktorá udáva trend v automobilovom priemysle. Nie náhodou sa hovorí, že pokiaľ chcete vedieť, čo bude v autách o desať rokov, stačí sa pozrieť do novej S-Classy!

Doba však ide neustále dopredu a počas jednej dekády sa toho dokáže zmeniť naozaj veľa. Rozdiely medzi jednotlivými segmentami v automobilovom priemysle, ale aj medzi automobilkami naprieč celým cenovým spektrom, sa neustále zmenšujú. Napríklad čerstvá novinka z dielne Mladoboleslavskej automobilky Enyaq, priniesol HUD z rozšírenou realitou presne o deň skôr ako nová trieda S.

Bestseller, ktorým trieda E rozhodne je, prináša radikálny facelift zameraný predovšetkým na technológie a pohonnú sústavu. Počas prvých jázd na Slovensku, sme mali možnosť vyskúšať si hneď niekoľko karosárskych ale aj motorických verzií. Od klasického sedanu v atraktívnej matnej farbe aj s plug-in hybridnou sústavou, cez štýlové Coupé až po rodinné Combi All-Terrain.

Viac technológií

Byť na vrchole znamená určovať smer, facelift triedy E prináša množstvo noviniek a rozšírenie palety asistenčných systémov. Vozidlo po novom disponuje kapacitným volantom, ktorý dokáže presnejšie detekovať vaše ruky na volante. Pri dlhých diaľničných presunoch, pri ktorých síce držíte volant ale nehýbete sním, vás systém už nebude nezmyselne varovať aby ste položili ruky na volant.

V rámci balíka pre inteligentné jazdenie dokáže adaptívny tempomat prispôsobiť rýchlosť nielen reálnej premávke, ale aj samotnej ceste, registruje teda nielen zápchy, ale aj kruhové objazdy, zákruty, križovatky alebo mýtne stanice.

Úplnou novinkou je aj rozšírenie funkcionality adaptívneho tempomatu, ktorý dokáže vytvoriť v stojatej zápche záchranársku uličku. Tento systém vítame a rozhodne ho ocenia aj naši záchranári, škoda len že disciplínovanosť našich vodičov nie je podobná.

K bezpečnosti prispieva aj osvetlenie novej triedy E, to bude v základe niesť plne diodovú výbavu a za príplatok poskytne Matrixové Multibeam LED. Zadné skupinové svetlá dostali úplne nové tvarovanie v horizontálnom zoskupení. Treba uznať že dodali autu modernejší a elegantnejší vzhľad, naživo v tme pripomínajú trochu staré BMW E65.

Zbytočné zmeny

Niekedy sa mení a inovuje aj to čo je dobré a zmenu vôbec nepotrebuje. Perfektným príkladom je séria nových volantov, ktoré Mercedes predstavil s príchodom faceliftu triedy E. Na prvých fotografiach som nebol príliš nadšený z dizajnérskeho spracovania, hlavne v prípade elegantnej verzie. Dizajn je ale čisto subjektívna záležitosť.

Moje sklamanie prehĺbila až osobná skúsenosť, v podstate je jedno o ktorej verzií nového volantu je reč, ani jedna neposkytuje pridaný evolučný krok vpred, práve naopak. Nový volant vnímame ako zbytočnú zmenu, ktorá sa udiala len aby sa niečo zmenilo. Predchádzajúci volant patril medzi tie najlepšie riešenia multifunkčného volantu na trhu, ak nebol vôbec najlepší. Jednoduchosť a intuitívnosť ovládania neprekonal doposiaľ nikto, kvalitou spracovania a ergonomickým tvarom taktiež vynikal. Dotykové plôšky na ľavej a pravej strane v kambinácií s klasickými tlačidlami boli perfektné.

To všetko dnes nahradil lesklý volant s klavírnym lakom, od ktorého sa svetlo zbytočne odráža a zanecháva na povrchu neuveriteľné množstvo odtlačkov a mastných fľakov. Nehovoriac o podstatne horšej ovládateľnosti jednotlivých funkcií vďaka umiestneniu výlučne dotykových tlačidiel…

V interiéri zaujme implementácia systému MBUX a dvojicou 10,25 palcových displejov v základe. Za príplatok potom môžete siahnuť po väčšej dvojici s rozmerom 12,3 palca. Inak zostáva komfort a luxus na prvom mieste.

Bez elektriky to nepôjde

Elektrifikácia je jednoducho pri plnení flotilových emisií nevyhnutná a tak facelift triedy E prináša až sedem verzií s plug-in hybridným pohonom. S dieselovým aj benzínovým motorom, sedan aj kombi, s náhonom na zadné a aj na všetky kolesá.

My sme vyskúšali verziu E 300e Sedan ktorý ukrýval pod prednou kapotou benzínový štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 155 kW doplnený o elektromotor s výkonom 90 kW. Plug-in hybrid príjemne prekvapil a jeho výkon produkovaný zo štvorvalca v kombinácii s elektromotorom predčil naše očakávania. Ťah, ktorý dokázal poskytnúť najmä vďaka elektromotoru postačí aj náročnejšiemu uživateľovi.

Spolupráca spaľovacieho motora a elektromotora aj vďaka deväť-stupňovej prevodovke fungovala na jednotku. Hladký chod poskytuje neuveriteľný komfort všetkým pasažierom na palube. Čisto elektrický dojazd by mal podľa normy WLTP dosiahnúť 50 kilometrov. Údaje sa nám nepodarilo počas prvej jazdy presne odmerať, v priebehu redakčného testu sa im povenujeme podrobnejšie. Každopádne 50 km by vám malo vystačiť na bežnú cestu z práce a do práce pokiaľ dochádzate z prímestských satelitov.

Jedninou nevýhodou je riešenie umiestnenia akumulátora v batožinovom priestore, kde vznikol schod ktorý podstatne obmedzuje jeho využitie.

Facelift, ktorý nebol nevyhnutný

Trieda E tak, ako bola predstavená pred niekoľkými rokmi nepotrebovala facelift, dizajn je nadčasový a komfort nezameniteľný. Aj napriek tomu Mercedes vybrúsil svoju najpredávanejšiu hviezdu do dokonalosti. Bezpečnosťou, technológiami ale aj inovovanou paletou motorizácií je pripravená dominovať segmentu aj naďalej.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAké výtvory by mohla priniesť spolupráca Hondy a General Motors?
Nasledujúci článokŠkoda testuje zamaskovanú Scalu. Na modernizáciu je však priskoro