Domov Recenzie TEST KIA XCeed 1,6 T-GDi – najkrajšia a najlepšia verzia triafa do...

TEST KIA XCeed 1,6 T-GDi – najkrajšia a najlepšia verzia triafa do čierneho!

Kórejská odpoveď vo veľkom štýle, XCeed ide vlastnou cestou! Zabudnite sa zvýšený a oplastovaný Ceed, novinka je prekopaná od základov.

Trend automobilového priemyslu je jasný, všetci chcú viac miesta, robustnejší vzhľad a ideálne off-road. Tak vznikol nový pojem crossover, ktorý tu je s nami vlastne už trochu dlhšie. Recept ako udržať klesajúce predaje hatchbackov je jednoduchý, pridáme pár plastov okolo, zvýšime svetlú výšku, ideálne väčšími kolesami v ponuke a pridáme nejaké to slovko cross, x, scout, active a hotovo. Nový model je na trhu! KIA to však zobrala od podlahy a XCeed má tak so Ceedom spoločné len dve veci a to predné dvere a spätné zrkadlá, teda aspoň čo sa karosérie týka.

Predstavenie novej tretej generácie Ceedu prinieslo okrem obľúbenej verzie kombi a hatchback aj novinku v podobe modelu ProCeed, ktorý zhmotňuje atraktívny shootingbrake. Najnovší prírastok do rodiny Ceed miery na SUV segment. XCeed prichádza ako sebavedomý zástupca segmentu s novinkami ktoré v úvode neponúkal ani bežný karosársky variant.

Európsky dizajn sa podaril

Príchod modelu Ceed, ako čisto európsky model, predznamenal veľké zemetrasenie na horných pozíciach ktorým donedávna kraľoval Golf či Focus. Bol to práve dizajn ktorý oslovil masy, hlavne príchod druhej generácie spôsobil ešte väčší rozruch a napokon tretia to dorazila. Úlohou XCeedu bolo upevniť pozíciu automobilky v tejto kategórii, dizajnéri preto stáli pred veľkou úlohou.

Treba uznať že nový derivát sa podaril na jednotku, dokázal sa dokonalo odlíšiť od bežného Ceedu. Dokonca by ho automobilka mohla pokojne nazvať aj novým menom a nikto by si to nevšimol. Veď koniec koncov Polo a T-Cross či Golf a T-Rock sú rovnakými derivátmi. KIA si vybrala síce náročnejšiu ale o to má väčšiu šancu na úspech.

Predná časť síce odkazuje na Ceed, maska svetlá ale aj nárazník majú o poznanie dynamickejšie črty. nový svetlá sú tvarované, kopírujúc masívnejšiu masku. Bočná silueta nesie decentné oplastovanie ale aj rozšírené blatníky vredu aj vzadu. Línia okien sa na konci prudko zvažuje a celá karoséria pripomína skôr SUV Coupé. Zadné partie len potvrdzujú dôraz na športovo-elegantný charakter. Podpis zadných skupinových svetiel je niečim úplne iným, vysoko položený zadný nárazník a klesajúca strecha pripomínajú Velar. KIA jednoducho rúbe vysoko, dokonca aj svetlá výška je väčšia ako v prípade skutočného SUV Sportage.

Interiér v konzervatívnej moderne

Príjemné prekvapenie priniesol prístrojový panel v podobe nových digitálnych budíkov. KIA však nešla štýlom ako nemecká konkurencia, naopak, vybrala si jednoduchosť a minimalizmus. Miestami nám zobrazenie až nápadne pripomínalo to v BMW. Masívny 12,3 palcový digital cockpit vo Full HD rozlíšení vám vyrazí dych. Grafika je jednoduchá ale pekná, bez zbytočností, uprostred máte možnosť voľby zobrazenia jednotlivých informácií.

Bohužiaľ mapa sa vám tam nezobrazí, taktiež dizajn nie je možné meniť. Zlé? Nemyslíme, konzervatívnosť je na mieste a výsledok je skvelý. Pozornosť vodiča zbytočne nerozptyluje kvantum informácií a možnosti konfigurácie. Displej infotainmentu sa nesie v podobnom duchu, avšak množstvo funkcií sa presťahovalo práve tam, čo je škoda. Nastavenia sú o čosi menej prehľadné ako vo verzií bez digitálneho prístrojového štítu. Veľkosť ale rozlíšenie obrazovky sú však skvelé.

Spracovanie jednotlivých povrchov miery skôr do prémie, vrátane kože, prešívania či kovových prvkov okolo výduchov ale aj na stredovom tuneli. Nechýba ani elegantné prekrytie odkladacích priestorov.

Prakticky viac či menej?

KIA má jeden z najlepších posedov v rámci svojej triedy, miesto za volantom si tu nájde každý. Vyšší posed pri jazde až tak neucítite ako skôr pri nastupovaní. Pred zadných pasažierov je už tradične pripravený dostatočne veľký priestor na nohy ale aj na hlavu. Nechýbajú ani výduchy klimatizácie či vyhrievané sedadlá.

Opticky pôsobí XCeed podstatne mohutnejšie než bežný Ceed, koniec koncov čísla neklamú. Variabilitu vnútorného priestoru podčiarkuje aj možnosť delenia sedadiel v pomere 40:20:40. Batožinový priestor je väčší o 31 litrov s finálnou hodnotou 426 litrov. Priestorovo netrpí tak výrazne strechou ako spodnou nakladacou hranou. Otázkou znie či vysoká nakladacia hrana plní bezpečnostnú úlohu alebo skôr dizajnérsku.

Najvýkonnejšia verzia

Turbom preplňovaný štvorvalec ponúkne výkon 150 kW a krútiaci moment Nm. Je to najvýkonnejšia verzia ktorú XCeed ponúka, kombinovať ju môžete výhradne so sedem-stupňovým automatom. Dynamiku sa však treba zaslúžiť, nie je ako väčšina turbomotorov. Jednoducho mu treba šľapať po krku respektíve po plynovom pedále a až vo vyšších otáčkach sa cíti sebaisto. Svoje vie spraviť aj športový režim, kedy auto výrazne ožije a riadenie stuhne.

Záľuba vo vysokých otáčkach sa prejavila aj na finálnej spotrebe. XCeed si vypýtal takmer 9 litrov, bez hanby a s plnou parádou. Jazdné vlastnosti však pripomínajú skôr komfortné zameranie, než športového ducha. Veď napokon podvozok je kompletne prepracovaný a samotná KIA sľubujé diametrálne odlišné vlastnosti. Novinkou sú tlmiče s hydraulickými dorazmi a mäkšie pružiny, niečo na štýl C5 Aircross len po Kórejsky. XCeed tak vo finále žehli nerovnosti jedna radosť, aj keď osemnásť palcové kolesá o sebe sem tam dajú vedieť. Viacprvková zadná náprava si však brilantne poradí z väčšinou problémov.

Skvelé jazdné vlastnosti ukáže aj pri jazde pod tlakom v zákrutách, riadenie je mimoriadne presné a stopu ktorú auto drží ani nemá zmysel komentovať.

Sumár

Je vidieť že kórejská automobilka netvorí prvoplánové modely, XCeed je toho živým dôkazom. Podarilo sa mu odlíšiť od bežnej karosárskej verzie a priniesť jedinečnosť spolu s atraktívnym dizajnom. Jazdné vlastnosti ktoré ponúka rodina Ceed prekračujú konkurenciu a ako jedna z posledných automobiliek ponúka viacprvkovú zadnú nápravu v štandarde.

Najvýkonnejšia benzínová verzia asi nebude pre každého. K dispozícii je však široká paleta motorizácií vrátane elektrifikovanej plug-in hybridnej verzie, ktorá k nám dorazí už na konci roka 2020.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 591 cm3
Max. výkon 150 kW/204 k
Max. krútiaci moment 265 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 395 mm
Šírka 1 826 mm
Výška 1 495 mm
Rázvor náprav 2 650 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 452 kg
Objem batožinového priestoru 426 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,5 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto
Diaľnica
Okresky
Dlhodobo
8,1 l/100km
9,2 l/100km
7,5 l/100km
8,9 l/100km
CENA
Základná cena modelu 17 690 eur
Základná cena testovanej verzie 31 310 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKoronavírus: Predpokladané straty automobiliek sú astronomické
Nasledujúci článokTrieda G má svoju dvojičku volá sa PUCH predávala sa aj na Slovensku!