Domov Recenzie TEST Peugeot 308 1,2 PureTech EAT8 – takmer dokonalý, toto nám však...

TEST Peugeot 308 1,2 PureTech EAT8 – takmer dokonalý, toto nám však prekážalo…

Nová generácia Peugeot 308 získala na Slovensku titul auto roka 2022, my sme sa rozhodli preveriť verziu s benzínovým trojvalcom a automatickou prevodovkou. Automobilka zlepšila úplne všetko, avšak niečo nám predsa len prekážalo.

Kompaktný hatchback to vo svojom segmente vôbec nebude mať jednoduché, aj tu úradujú crossovery a postupne vytláčajú zaužívanú klasiku. KIA napríklad rovno predstavila model XCeed, ktorého cieľom je osloviť zákazníkov ktorý by čo i len chceli pomyslieť nad prechodom k SUV modelom. Peugeot sa touto cestou zatiaľ nevydal a tak sa môžeme tešiť z konvenčnej karosérie, ktorú neskôr doplní aj obľúbené kombi s prívlastkom SW.

Dizajn a proporcie z Mníchova

Francúzi sa pri návrhu novej generácie 308 inšpirovali v prémiovej triede a to nielen spracovaním ale aj dizajnom či samotnou koncepciou karosérie. Peugeot 308 prináša dlhú kapotu a kabínu posunutú čo možno najviac dozadu, presne ako minulá generácia BMW radu 1. Extravagantný dizajn ohúri takmer každého, aj keď je pravda že sto ľudí má sto chutí.

Predná časť pôsobí nesmierne agresívnym dojmom, tak ako sme pri modeloch Peugeot zvyknutí. Dominujú jej predné kly, úzke svetlomety a majestátna predná maska na ktorej nájdeme vôbec po prvýkrát použité nové logo značky. Plastický tvar loga nahradil jednoduchý plochý, pod ktorým sa ukrýva radarový systém.

Zadné partie kopírujú štýl prednej časti a previsy karosérie auto opticky rozširujú, agresívny charakter podčiarkuje podpis zadných skupinových svetiel. Kombinácia čiernych lakovaných dielov pôsobí zaujímavo otázne však je, ako budú vyzerať po niekoľkých mesiacoch používania.

Neopakuje chyby predchodcov

Keď v roku 2013 vyšla predchádzajúca generácia Peugeot 308 bol to ohromný skok vpred a zároveň nesmierne odvážny krok. Pokojne by som prehlásil že to bol prvý model, ktorý načrtol budúcnosť interiérov v automobilovom priemysle. Minimum tlačidiel a dotykový displej ktorý prevzal ovládanie väčšiny funkcii vozidla. Takúto koncepciu doposiaľ nepoznala ani prémia.

Automobilka tiež zásadným spôsobom zmenila kokpit, volant a ich vzájomnú väzbu spoločne s vodičom. Malý volant a vysunuté budíky rozdelili majiteľov na dve skupiny, tým ktorým to dokonale vyhovovalo a tí ktorí radšej zvolili inú značku.

Osobne, som názoru, že Peugeot predbehol dobu až príliš skoro, najmä čo sa infotainmentu týka. V dobe uvedenia na trh nedokázal poskytnúť svojim zákazníkom systém ktorý by disponoval dostatočne rýchlou odozvou. To viedlo k negatívnym reakciám majiteľov a k všeobecnej skepse z dotykových displejov ktoré sú pomalé a zle sa ovládajú.

Nová generácia robí za svojou minulosťou hrubú čiaru a celý systém infotainmentu je od základov prekopaný. Výkonnejší hardware doplnil aj prepracovaný software či úplne nový spôsob ovládania prostredníctvom dotykovej plochy nahrádzajúcej tlačidlá. Tú si viete nakonfigurovať tak, aby ste tam mali presne to čo potrebujete. Nádherné grafické vypracovanie je už len čerešničkou na torte.

Bohužiaľ pár nedostatkov sme predsa len našli, chýbala nám možnosť vytvoriť skratku tlačidla pre ovládanie vyhrievania sedadla. Chaoticky pôsobí aj zložité nastavenie ambientného osvetlenia či iných prvkov.

Naopak, majiteľov poteší skutočný 360 stupňový náhľad okolo vozidla, ktorý po novom zabezpečuje štvorica kamier.

Pripravený na všetko

Nová platforma ponúka zástavbu nafty, benzínu ale aj nasadenie plug-in hybrinej či plne elektrickej sústavy. Peugeot 308 je tak pripravený čeliť tým najprísnejším emisným normám. Pod kapotou zatiaľ nájdeme benzínový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom buď 110 alebo 130 koní. Naftu reprezentuje štvorvalec 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní. Najsilnejšou verziou je plug-in hybrid, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra a elektromotor, pričom systémový výkon je buď 180 alebo 225 koní.

Nami testovaná verzia s výkonnejším trojvalcom v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou, dosahovala výkon 96 kW a krútiaci moment na úrovni 230 Nm. Z hľadiska výkonu novej bohato stačí a s osemstupňovým automatom si príkladne rozumie, určite lepšie ako koncernové DSG s 1,0 TSI. Príjemným prekvapením bolo aj samotné odhlučnenie, pokiaľ motor nevytáčate o jeho chode ani netušíte. Neprekvapia vás ani žiadne vibrácie či surový prejav, motor dá o sebe vedieť len pri prudkom stlačení plynového pedálu.

Zaslúžený titul

Technologický pokrok ale najmä dôraz na opravu predchádzajúcich nedostatkov priniesol modelu 308 úvodný úspech. Príjemným prekvapením bol aj samotný podvozok a jazdné vlastnosti ktoré oslovia rovnako dynamických tak aj rodinne založených vodičov. Množstvo technológii na palube a prvotriedna bezpečnosť len umocňujú jeho postavenie na trhu.

Podrobnejšie sme sa novej generácii Peugeot 308 venovali v našej videorecenzii.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!