Domov Recenzie TEST KIA Sportage 1,6 T-GDi Hybrid, je skutočne úspornejšia?

TEST KIA Sportage 1,6 T-GDi Hybrid, je skutočne úspornejšia?

KIA Sportage dostala Matrix-LED svetlomety, odvážny dizajn ale aj kvantum nových technológii. Je lepšia ako Tucson? Čo ponúka jej hybridná verzia?

Nový Hyundai Tucson po svojom príchode spôsobil senzáciu, mimoriadne extravagantný dizajn zaujal konzervatívnych Európanov. Ostávalo len dúfať, že KIA obháji svoje postavenie na trhu a nová generácia modelu Sportage nebude zaostávať.

Dočkali sme sa, auto vyrábane v našej Žilinskej fabrike pôsobí sebavedomo a to nie len po stránke dizajnu ale najmä technológii. V niektorých aspektoch dokonca predbieha materský Hyundai.

Sportage nezmenil svoju koncepciu a ostal verný karosérii v štýle konvenčných SUV. Niektoré dizajnérske detaily však nemusia byť každému práve po chuti. Osobne som si nenašiel cestu k predným svetlometom a ich zapracovaniu. Aj keď musím uznať, že práve naša verzia a farebná kombinácia vyzeralo vážne dobre.

Zadné partie sa mi páčia podstatne viac najmä vďaka jednoduchosti. Menej je niekedy viac a tak úzke zadné skupinové svetlá vytvárajú vzdušnejší dojem. Uvidíme ako tvary novej KIA Sportage zostarnú.

Interiér je lepší

Na palube vás privíta veľký zahnutý displej, ktorý v sebe kombinuje digitálny prístrojový štít a infotainment. Okrem efektného vzhľadu to prináša aj plusy v podobe ergonómie a jasnej orientácie na vodiča. V rovnakom kontexte pokračuje panel klimatizácie a stredový tunel.

Kým Tucson stavil na dotykový panel klimatizácie a tradičnú koncepciu, KIA sa nebála experimentovať a výsledok je rozhodne lepší. Jedinečný panel pod displejom infotainmentu slúži nie len na jeho ovládanie ale po prepnutí jediného tlačidla sa zmení na panel klimatizácie. Nechýba dokonca ani dvojica otočných ovládačov. BRAVO! Takto sa to má robiť, učiť sa môže aj prémia!

Vytknúť však musíme množstvo zbytočného klavírneho laku skutočne všade. Cup-holderom chýba roletka na ich zakrytie a ovládačom na vyhrievanie a ventiláciu sedadiel či volantu bolo priradené príliš reprezentatívne miesto.

Dvojica displejov ponúka kvalitné grafické zobrazenie ale aj spracovanie, obzvlášť v prípade digitálneho prístrojového štítu pred vodičom. Naopak systému infotainmentu musíme opäť vytknúť málo prehľadné a intuitívne spracovanie. Ikony sa podobajú ako vajce vajcu.

Kvalita použitých materiálov je dnes už štandardom v tejto triede, vo vyšších partiách nájdeme mäkčené plasty, nižšie dominujú tie tvrdé. Dizajn ale aj stvárnenie výplní dverí samotnej palubovky pôsobí prémiovým dojmom. Toto sa Kii jednoznačne podarilo.

Rodinný partner

Vnútorný priestor je na pomery svojho segmentu bohatý, najmä na zadných sedadlách. Tie sú navyše delené v pomere 40:20:40 vďaka čomu bez problémov prepravíte aj dlhšie predmety. Operadlá sú polohovateľné, pričom ISO-FIX sa nachádza na dvoch krajných. Nechýba ani trojzónová klimatizácia či vyhrievanie zadných sedadiel.

Objem batožinového priestoru je 587 litrov a sklopením zadných sedadiel získate až 1 776. Výška nakladacej hrany je ideálna a pravidelné tvary či rovné ložné plochy oceníte kedykoľvek.

Ten najlepší

Nový Sportage sa už s iným ako 1,6 litrovým motorom ani nepredáva. Na výber máte buď naftu, benzín alebo hybridnú či plug-in hybridnú verziu. Nami testovaná hybridná motorizácia kombinovala benzínový radový štvorvalec 1,6 T-GDi a elektromotor. Pričom systémový výkon dosahoval 169 kW a 350 Nm.

Celé ústrojenstvo dopĺňal akumulátor s kapacitou 1,49 kWh. Zaujímavosťou je rozličný typ použitej prevodovky, zatiaľ čo konvenčné verzie využívajú 7-stupňové DCT, hybrid si vystačil so staršou 6-stupňovou. Konvenčná hydromeničová prevodovka si však dokonale rozumie s hybridným ústrojenstvom.

Očakávali sme však nižšie hodnoty spotreby, všeobecne najhoršie si hybridný Sportage poradil na diaľnici, kde sa jeho spotreba šplhala k desiatim litrom. V meste sa nám podarilo odjazdiť za 8 l/100 km a na okreskách sme sa miestami dostali aj pod šesť. Druhá najvýkonnejšia motorizácia v ponuke je podstatne živšia ako tá, ktorá spaľuje výlučne benzín.

Podvozok je podstatne komfortnejší ako predchodca, aj keď nám vo výbave chýba možnosť priplatiť si za adaptívne tlmiče. Najmä vo špecifických situáciách dokáže byť naladenie kolies dosť tvrdé. Taktiež ani v zákrutách vás neohúri svojim jazdným prejavom, to však nemôžeme vyčítať primárne rodinnému SUV.

Pár slov na záver

Aj napriek stále rastúcemu trendu používania jednoduchej zadnej nápravy, Sportage si vo všetkých verziách udržal viacprvkovú, čo je obrovské plus. Už po nastúpení do auta pocítite dôraz, ktorý konštruktéri a dizajnéri kládli na to aby ste sa v ňom dobre cítili. Osobne, mám pocit, že sa tu viac rozmýšľalo ako pri tvorbe Tucsonu. A to sa mi dvojička z dielne Hyundai veľmi páči.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 169 kW / 230 koní
Max. krútiaci moment 350 Nm
Palivo Benzín
Pohon 4WD
Prevodovka 6- stupňová, automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 515 mm
Šírka 1 865 mm
Výška 1 650 mm
Rázvor náprav 2 680 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 748 kg
Objem batožinového priestoru 587 l
Maximálna rýchlosť 193 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,9 l / 100 km
Diaľnica 9,6 l / 100 km
Okresky 6,2 l / 100 km
Priemer 7,5 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 32 890 eur
Cena testovanej verzie 40 990 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!