Domov SPRÁVY Doprava Nový kruhový objazd desí vodičov: Slováci nechápu, čo robiť. Vzniká poriadny chaos

Nový kruhový objazd desí vodičov: Slováci nechápu, čo robiť. Vzniká poriadny chaos

nový kruhový objazd
Ilustračná fotka. Zdroj: trencin.sk

Na Slovensku pribúda nový kruhový objazd čoraz častejšie. Nájdete ho vo viacerých mestách naprieč krajinou – v Trenčíne, Nitre, Zvolene, Žiline, Rimavskej Sobote a mnohých ďalších. Ako prechádzať cez takzvanú turbo-okružnú križovatku a na čo si dať pozor?  

Hneď na úvod vám musíme povedať, že turbo-okružná križovatka (na obrázkuk k článku) nemá byť žiadnym strašiakom. Neexistuje na to žiaden dôvod. Čo však robí vodičom často problémy, je zvyknúť si na niečo nové. Keď po rokoch zrazu prebehne rekonštrukcia cesty, ktorou ste dlho prechádzali a pravidlá sa zmenia, každému chvíľu trvá, kým si zvykne. Ide o úplne normálnu situáciu.

Na čo konkrétne si treba dať pozor? Ako prvé si pred vstupom do križovatky všímajte dopravné značenie, upozorňuje portál trencin.sk. Ide o univerzálnu radu, no v tomto prípade platí dvojnásobne.

Prednosť na kruhovom objazde

Štandardne platí, že autá idúce v rámci kruhového objazdu majú prednosť pred vozidlami, ktoré doň ešte len chcú vstúpiť.

Ako pripomína trencin.sk, vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého musí dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza. Nezabudnite dať znamenie smerovým svetlom, aby ostatní vedeli, aký máte úmysel.

nový kruhový objazd
Zdroj: trencin.sk

Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu.

Premyslite si smer jazdy vopred

Ak sa vám pre hustotu premávky nepodarí preradiť do iného jazdného pruhu, nič sa nedeje. Nezastavujte a spravte otočku navyše. Ideálne je však premyslieť si vždy zamýšľaný smer jazdy vopred, aby ste následne mali pri jednodtlivých manévroch v premávke väčšiu istotu.

Cieľom turbokruháča má byť menej nehôd a zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, pretože zjednodušuje prechádzanie cez kruhové objazdy s niekoľkými jazdnými pruhmi. Vo výsledku tak dochádza ku zvýšeniu kapacity dopravy, čo je ďalší pozitívny efekt.

Dá sa očakávať, že turbo kruhových objazdov bude na Slovensku do budúcna ešte viac. Aj preto sa oplatí si na ne zvyknúť a zamyslieť sa nad ich používaním v praxi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 61

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin DBX S má 727 koní a plno karbónu
Nasledujúci článokG-Class Edition Stronger Than the 1980s: retro návrat do 80. rokov