Domov Lifestyle Chorvátsky miliardár jazdí na starom Volkswagene, nedá naň dopustiť

Chorvátsky miliardár jazdí na starom Volkswagene, nedá naň dopustiť

Mate Rimac, aktuálny šéf Bugatti a zakladateľ značky Rimac, jazdí denne na starom VW Golf R32 a vôbec sa tým netají.

Auto, ktoré pochádza z čias, keď automobilky ešte kládli dôraz na atmosférické motory a mechanický pocit z jazdy, si ho získalo svojou jednoduchosťou a spoľahlivosťou. Napriek tomu, že vedie značku zodpovednú za niektoré z najdrahších a najrýchlejších áut na svete, jeho osobný výber vozidla pôsobí až nečakane skromne. Vďaka tomu sa stal stelesnením myšlienky, že zážitok z jazdy nie je vždy priamo úmerný cene auta. Volkswagen Golf R32, konkrétne verzia piatej generácie, má pod kapotou 3,2-litrový šesťvalec VR6 a pohon všetkých kolies. Motor je spojený s dvojspojkovou prevodovkou DSG (taktiež v ponuke bola aj voľba manuálu), čo bol na tú dobu technologický pokrok, no dnes už pôsobí konzervatívne. Vďaka tejto kombinácii však R32 dodnes patrí medzi kultové hothatche, ktoré si získali obľubu nielen u bežných vodičov, ale aj medzi znalcami.

motor VW Golf R32
Foto: startstop.sk / Tomáš Marikovič

Prečo práve toto auto?

Rimac má k tomuto autu osobný vzťah. Na sociálnych sieťach prezradil, že ho používa denne, a hoci má prístup k flotile hyperšportov, Golf je jeho voľba na bežné jazdy.
Jedným z dôvodov môže byť aj to, že R32 mu pripomína autá, ktoré upravoval ako mladý nadšenec. Dnes vedie spoločný podnik s Bugatti a má na starosti vývoj vozidiel ako Nevera alebo najnovší Tourbillon.

Foto: Rimac Automobili

Restomod s rešpektom

Zaujímavé je aj to, že Rimac plánuje Golf R32 mierne upraviť. Nejde však o žiadne výstrednosti – chce zachovať pôvodný dizajn a techniku, no zlepšiť komfort a výbavu.
Plánuje napríklad osviežiť interiér, pridať modernejšie funkcie, no zároveň rešpektovať charakter auta. V podstate by chcel časom vytvoriť tzv. „restomod“ – modernizáciu klasického auta s cieľom zlepšiť jeho každodenné používanie bez straty pôvodnej identity.

VW Golf R32
Foto: Volkswagen

Jazdný pôžitok bez preháňania

Na prvý pohľad môže pôsobiť zvláštne, že človek ako Mate Rimac jazdí na 20-ročnom hatchbacku. No práve tento kontrast priťahuje pozornosť. Kým mnohí očakávajú, že šéf automobilky ako Bugatti bude každý deň využívať vozidlá s miliónovou hodnotou, Rimac ukazuje iný prístup. Ten spočíva v tom, že jazda má predovšetkým prinášať radosť, nie len reprezentovať úspech alebo luxus.

Foto: Bugatti

Hodnota, ktorá sa nemeria cenou

Mate Rimac svojím výberom ukazuje, že láska k autám sa nemusí spájať s prehnaným luxusom alebo zložitou technológiou. Napriek tomu, že denne pracuje s najpokročilejšími hyperšportami, na bežné jazdenie mu stačí auto, ktoré má dušu a charakter. Golf R32 mu poskytuje všetko, čo od každodenného auta očakáva – dobrý pocit z jazdy, kompaktné rozmery a mechanickú spätnú väzbu, čo mnohým dnešným novým autám chýba.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Mate Rimac (@materimac)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJInstagram/materimac
Predchádzajúci článokVodiči kamiónov musia perfektne ovládať jazyk, inak im zakážu jazdiť
Nasledujúci článokKuriozita: Slávna značka v SR predáva len jazdenky, nové autá nemá
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.