Nové Audi RS6, ktoré bude konkurovať elektrickému BMW i5 M60 a plug-in hybridu M5, bude podľa magazínu Autocar doteraz najvýkonnejšou verziou vo svojej histórii s výkonom až okolo 730 koní. Prvýkrát od roku 2010 bude nová RS6 predávaná ako kombi aj sedan.
Rozhodnutie pokračovať v RS6 so spaľovacím motorom prichádza dva roky po tom, čo Audi Sport potvrdilo svoj zámer premeniť RS6 na plne elektrickú rodinnú raketu. Pomalší predaj elektromobilov na dôležitých trhoch však podnietil revíziu tohto plánu, pričom Audi sa teraz namiesto toho snaží predĺžiť životný cyklus kľúčových modelov so spaľovacím motorom do nasledujúceho desaťročia. Audi sa preto z opatrnosti zvolilo prístup ponúknuť trhu obe alternatívy, aby boli oba fanúšikovské tábory spokojné. Podľa Autocaru sa chystá uviesť na trh plug-in hybrid RS6 s V8 a plne elektrický model RS6 E-tron. Druhý menovaný by mal byť postavený na platforme PPE koncernu Volkswagen, zatiaľ čo plug-in hybrid bude využívať platformu Premium Platform Combustion (PPC). Ide o evolúciu architektúry MLB používanej súčasným modelom, ktorý bol uvedený na trh v roku 2019.

Ako PHEV
Podrobnosti zostávajú neisté, ale RS6 so spaľovacím motorom bude pravdepodobne pokračovať s aktualizovanou verziou 4,0-litrového benzínového motora V8 vyvinutého spoločnosťou Porsche s dvojitým preplňovaním, ktorý používal jeho predchodca. Aby sa však splnila prísnejšia emisná legislatíva Euro 7, očakáva sa, že bude kombinovaná s plug-in hybridným systémom, ktorý zahŕňa elektromotor namontovaný na prevodovke a lítium-iónovú batériu. Ide o nastavenie, ktoré je už nasadené v rôznych modeloch Porsche alebo Bentley. Zdá sa, že nedávne pozorovania testovacích vozidiel potvrdzujú tento vývoj, pričom testovacie muly mali na sebe menšie koncovky výfuku, ktoré sa veľmi podobajú tým, ktoré sú namontované na Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid. Na týchto prototypoch bola videná aj nálepka vysokého napätia.

Nárast výkonu
Použitie tohto nastavenia bude znamenať nárast výkonu oproti existujúcemu modelu RS6 s výkonom 625 koní. Napríklad v najsilnejšom Cayenne poskytuje usporiadanie PHEV kombinovaný výkon až 730 koní. Ešte výkonnejšia verzia tejto pohonnej jednotky sa používa vo faceliftovanom Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, kde vyvinie 771 koní. To poskytuje luxusnému liftbacku s pohonom všetkých štyroch kolies čas potrebný na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 325 km/h. To sú presne tie čísla, ktoré sa bude zrejme Audi snažiť napodobniť s novým modelom RS6. To, že sa má V8 objaviť pod kapotou Audi RS6, Autocar zdôvodňuje aj vyhlásením Porsche z minulého roka, podľa ktorého nová generácia modelov Cayenne a ďalších modelov si zachová spaľovacie motory, pričom investície sú zamerané na zlepšenie účinnosti V8 vyvinutého Porsche a vyrobeného v závode na výrobu motorov v Zuffenhausene.

Ďalší tučko na obzore
Elektrické Audi RS6 E-tron by malo poháňať sofistikované dvojmotorové pohonné ústrojenstvo s pohonom všetkých štyroch kolies vychádzajúce z verzie S6 E-tron. V tomto modeli systém vyvíja 545 koní. Rovnako ako niektoré iné výkonné elektromobily, ako napríklad Hyundai IONIQ 5 N, aj Audi údajne do RS6 E-tron napumpuje zvuk do kabíny. Inžinieri Audi Sport tiež majú vyvíjať progresívnu krivku krútiaceho momentu. EV bude používať rovnakú 94,8 kWh batériu ako A6 E-tron, ale vzhľadom na jeho výkonnostné umiestnenie sa neočakáva, že dosiahne rovnaký dojazd ako štandardný sedan (745 km) alebo kombi Avant (703 km).

Napriek použitiu ľahkých materiálov, ako je hliník a kompozity, extra hybridný hardvér zvýši hmotnosť vozidla, ktorá bude určite väčšia ako 2090 kg súčasného modelu. Nie je vylúčené, že plug-in hybridná verzia bude vážiť viac ako 2,4 tony a elektrická viac ako 2,5 tony. Očakáva sa, že Audi Sport predstaví nový systém aktívneho odpruženia podobný systému v Panamera Turbo S E-Hybrid. Pozorovania prototypov tiež naznačujú, že brzdenie budú mať na starosti veľké karbón-keramické kotúče.