Domov SPRÁVY Elektromobilita MG privezie do Európy dva high-tech elektromobily, vyhnú sa clám

MG privezie do Európy dva high-tech elektromobily, vyhnú sa clám

Foto: MG

MG predstavilo dva high-tech elektromobily, ktoré sa budú predávať na vybraných európskych trhoch so zameraním proti modelom značiek Tesla a Hyundai.

Sedan strednej triedy IM5 a SUV strednej veľkosti IM6 budú “špičkovými technologickými výkladnými skriňami” MG, uviedol podľa Autonews obchodný riaditeľ MG v Spojenom kráľovstve Guy Pigounakis. Materská spoločnosť MG, koncern SAIC, predáva tieto dva modely v Číne pod samostatnou značkou IM, pričom ide o skratku pre Intelligence in Motion. Na európskych trhoch sa budú tieto autá predávať pod značkou MG s logom IM na kapote a odznakom MG na dverách batožinového priestoru.

Prvými európskymi trhmi pre IM5 a IM6 budú Spojené kráľovstvo, Nórsko a Švajčiarsko, kde sa plne elektrickým vozidlám SAIC neúčtujú vysoké dovozné clá, ktorým čelí čínsky dovoz elektromobilov do krajín Európskej únie. Tieto vozidlá budú na trhu konkurovať modelom ako Tesla Model Y a Model 3, Hyundai IONIQ 5 a IONIQ 6 či Xpeng G6 a BYD Sealion 7.

Foto: MG

Poznáme aj ceny

Základný model IM5 so 75-kilowatthodinovou batériou začína na 45 500 eur v Spojenom kráľovstve. Variant Performance s dojazdom dlhým 711 km a 100 kWh batériou stojí 55 940 eur. IM6 sa predáva iba so 100 kWh batériou a začína na sume 55 350 eur, variant Performance stojí 58 800 eur. Všetky modely majú 800-voltovú architektúru umožňujúcu rýchle nabíjanie výkonom 396 kilowattov, čím sa batéria dokáže nabiť z 10 na 80 % za 17 minút. Ďalšie technológie v rade IM zahŕňajú natáčanie zadných kolies, ktoré pomáha znížiť polomer otáčania na necelých 10 metrov v prípade modelu IM5.

Foto: MG

Vnútri je kabína vybavená 26-palcovým displejom infotainmentu s vysokým rozlíšením a prémiovým audio systémom s 20 reproduktormi. Modely Performance s pohonom všetkých kolies sa dodávajú s dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 767 koní, čo dáva čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy pre IM5 a 3,5 sekundy pre IM6. Štandardné modely so zadným pohonom majú výkon 291 koní. “Ak porovnáte tieto autá s ich konkurenciou, predstavujú ohromujúcu hodnotu,” povedal Pigounakis pre Automotive News Europe pri európskych debutoch elektromobilov na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

Foto: MG

Záplava noviniek

Spoločnosť pôvodne doviezla do Spojeného kráľovstva na predaj 400 kusov vozidiel IM, pričom každý zo 150 predajcov spoločnosti v krajine si vzal demonštračné autá. MG, ktoré je na tamojšom trhu stále považované za domácu značku, predalo do konca mája v Európe 126 493 áut, čo je o 30 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka, podľa údajov Dataforce. Doterajší rast MG v tomto roku pochádza najmä z hybridov, pretože predaj plne elektrických vozidiel medziročne klesol o 47 percent na 16 572, keď značka ukončila predaj kompaktného kombi MG5 a malého elektrického SUV ZS. MG práve uviedlo na trh nové kompaktné elektrické SUV S5 s väčším elektrickým SUV S6, ktoré sa začne predávať koncom tohto roka. Predaj hybridov MG v Európe vzrástol na 50 919 po uvedení malého hatchbacku MG3 a crossoveru MG ZS.

Materský koncern SAIC bola zasiahnutý najvyššou sadzbou dodatočných ciel, ktoré Európska únia uplatnila na dovoz batériových elektrických áut z Číny, a to až vo výške 45 percent. Clá tak prinútili MG orientovať sa skôr na hybridy a plug-in hybridy. MG neuviedlo, kedy budú modely IM5 a IM6 uvedené na trhy Európskej únie. Spojené kráľovstvo, Nórsko a Švajčiarsko nie sú členmi EÚ a preto nemajú zavedené vysoké clá na dovoz elektromobilov vyrobených v Číne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPád lietadla Air India: Nové zistenia, varovanie vydali už pred 7 rokmi
Nasledujúci článokJe pre nich ako šálka kávy. Nový Renault je hitom medzi milionármi
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.