Francúzski prezidenti mali vždy zvláštny vkus na autá. Dávnejšie sa vozili na automobiloch DS, ktoré v minulosti síce boli prémiové, ale v druhom rade bol skromný priestor. Tentokrát je to Renault a celkom netradične SUV.
Renault navrhol svoj prvý model pre úrad francúzskeho prezidenta už v roku 1920. Týmto vozidlom bol Renault 40 CV, vlajková loď francúzskeho luxusu, ktorú používal prezident Paul Deschanel a jeho nástupcovia. Odvtedy si dvanásť hláv štátu zvolilo vozidlá Renault pre oficiálne účely. Automobily s elegantným a prepracovaným dizajnom boli vždy vytvárané s dôrazom na inováciu a komfort. Od modelu Reinastella až po Safrane Limousine, každé z týchto vozidiel stelesňuje prestíž prezidentskej funkcie.

V interiéri nebude teplo
Prezidentská verzia modelu Rafale zaujme harmonickými líniami s jemne zakomponovanými výraznými prvkami, ako sú mriežka chladiča vo farbách francúzskej vlajky, odnímateľné držiaky na vlajky a modro-bielo-červené odznaky na predných dverách. Karoséria v exkluzívnom odtieni Bleu Présidence obsahuje technológiu, ktorá obmedzuje absorpciu tepla až o 10 °C, čím zvyšuje tepelný komfort v interiéri. Lak má navyše trblietavý efekt vo farbách francúzskej trikolóry, ktorý je viditeľný na slnku. Zadné dvere sú vybavené funkciou mäkkého dovierania pre tichú a plynulú prevádzku v súlade s protokolom. Držiaky na vlajky sú diskrétne ukryté za krytkami, čo zabezpečuje decentné a reprezentatívne vystupovanie počas oficiálnych ciest.

Vozidlo bolo opancierované, predĺžené a vybavené špecifickými technickými prvkami. Pre maximálnu bezpečnosť a komfort zvolili dizajnéri kompozitné materiály, ktoré sú ľahké a zároveň mimoriadne pevné. Certifikované pancierovanie je diskrétne integrované do dizajnu bez narušenia vizuálnej identity vozidla. Podvozok bol špeciálne naladený pre plynulú a stabilnú jazdu aj v mestskom prostredí, pričom podvozková sústava bola prispôsobená na kompenzáciu hmotnosti pancierovania.

Kancelária na kolesách
Prezidentský Renault Rafale nie je navrhnutý len ako reprezentatívne vozidlo hlavy štátu. Slúži aj ako mobilná kancelária. V duchu DNA značky Renault prezidentský Rafale spája komfort, technologické inovácie a odolnosť, ktoré si vyžaduje francúzsky úrad prezidenta.
Zadná časť kabíny je navrhnutá ako kancelária na kolesách s individuálne prispôsobeným
usporiadaním pre funkčné a ergonomické využitie. Osobitný dôraz bol kladený na tepelný a akustický komfort cestujúcich. Zosilnená zvuková izolácia vytvára prostredie vhodné na prácu a dôverné rozhovory, zatiaľ čo klimatizácia bola optimalizovaná pre udržiavanie príjemnej vnútornej teploty.

Trojstranná spolupráca
Tento projekt je výsledkom jedinečne úzkej trojstrannej spolupráce medzi Elyzejským palácom, značkou Renault a francúzskymi remeselníkmi, známymi kvalitou svojej práce. Už od fázy návrhu spolupracoval tím šoférov, bezpečnostných pracovníkov a mechanikov z prezidentskej garáže s inžiniermi, aby vozidlo spĺňalo špecifické požiadavky na bezpečnosť, pohodlie a funkčnosť. Od prémiových materiálov až po precízne spracovanie je každý detail modelu prezidentského Rafale vyjadrením moderného a kreatívneho obrazu Francúzska. Vývoj vozidla si vyžiadal dôkladnú prácu na každej jeho súčasti. Použité materiály aj na mieru navrhnuté prvky interiéru odrážajú rozmanité podoby francúzskeho remeselného umenia, ktoré prispelo k vytvoreniu priestoru, ktorý je hodný prezidentského úradu.

Mramor na palubnej doske
Ako súčasť starostlivého výberového procesu zvolili dizajnéri materiál, ktorý sa v automobilovom svete objavuje len zriedka. Ide o čierny mramor s bielym žilkovaním, ťažený v Pyrenejách. Tento ušľachtilý kameň je decentne zakomponovaný do zadnej stredovej konzoly, palubnej dosky a stredového ramena volantu. Celý proces od výberu mramorových blokov až po ich integráciu do interiéru zastrešila spoločnosť Mineral Expertise, popredná francúzsko-talianska firma špecializujúca sa na opracovanie kameňa. Vďaka svojmu jedinečnému know-how dokázala prispôsobiť tento exkluzívny materiál technickým požiadavkám automobilového priemyslu. Výsledkom je vysoká úroveň jemnosti, pevnosti a odolnosti v súlade so štandardmi značky Renault.

Exkluzívne čalúnenie
Koža pochádza z vybraných odrezkov a bola prepracovaná do špecifických odtieňov. Modré prešívanie bolo starostlivo zvolené tak, aby zodpovedalo oficiálnej farebnej škále Francúzska. Opierky hlavy zdobí jemná laserová rytina francúzskeho štátneho znaku – pelta s liktorským zväzkom prútov a ratolesťami duba a olivy. Na zadnej strane predných sedadiel sa nachádzajú diskrétne a praktické vrecká na mapy, určené na drobnosti pre pasažierov. Jednou z hlavných výziev bolo zabezpečiť vetranie zadných sedadiel. To si vyžadovalo vysokú úroveň technickej expertízy, aby sa zachoval komfort bez narušenia elegancie celkového dizajnu.