Domov SPRÁVY News Porsche postavilo špeciálnu 911 pre členov svojho najväčšieho klubu

Porsche postavilo špeciálnu 911 pre členov svojho najväčšieho klubu

Foto: Porsche

Porsche predstavilo špeciálny model 911 Club Coupe ako exkluzívny darček pre členov svojho najstaršieho klubu v Amerike.

Tento model vznikol pri príležitosti 70. výročia Porsche Club of America a nadväzuje na tradíciu predchádzajúcich klubových edícií. Vyrába sa v prísne limitovanom počte a je prístupný len vybraným členom. Svojím technickým základom, dizajnom aj výbavou ponúka kombináciu tradičných jazdných prvkov a personalizovaných detailov, ktoré odkazujú na komunitu a históriu značky.

Tradícia, ktorá drží spolu: Porsche a jeho najvernejší klub

Vzťah medzi značkou Porsche a Porsche Club of America (PCA) vznikol ako spolupráca nadšencov, ktorých spája vášeň pre športové autá. Klub založili v roku 1955 vo Washingtone a postupne sa rozrástol na najväčší značkový automobilový klub na svete s viac ako 150 000 členmi. Automobilka si túto komunitu váži natoľko, že pre jej členov vytvára špeciálne modely vozidiel.

Club Coupe nevzniká ako bežná limitovaná edícia. Porsche ho pripravuje výhradne pri výročiach PCA. Každý model prináša kombináciu klubovej identity, historických prvkov a jazdných vlastností, ktoré oslovujú aktívnych členov komunity.

Foto: Porsche

2005 – Porsche 911 Carrera S Club Coupe (997)

Porsche oslávilo 50. výročie PCA modelom 911 Carrera S Club Coupe založeným na generácii 997. Vzniklo iba 50 kusov a všetky boli nalakované do jedinečného odtieňa Azurro California – odkazujúceho na prvý 356, ktorý klub vlastnil. Vozidlo obsahovalo aj výkonový balík X51, ktorý zvýšil výkon 3,8-litrového atmosférického motora na 381 koní. Zákazníci dostali auto s exkluzívnymi logami, plaketu s poradovým číslom a možnosťou individuálnej personalizácie. Model si okamžite získal zberateľský status a stal sa základom tradície Club Coupe.

2015 – Porsche 911 Carrera GTS Club Coupe (991)

Na 60. výročie PCA pripravilo Porsche ešte výraznejší model – 911 Carrera GTS Club Coupe založený na generácii 991. Vyrobených bolo 60 exemplárov a každý niesol lak Club Blau, vytvorený špeciálne pre túto edíciu. Auto dostalo aj charakteristický “ducktail” zadný spoiler, ktorý odkazoval na legendárne Carrera RS z roku 1973. Interiér kombinoval kožu a Alcantaru so špecifickým klubovým brandingom a technicky vychádzal z GTS verzie s atmosférickým motorom o výkone 430 koní. Aj táto edícia bola vyhradená výlučne pre členov PCA, pričom záujem výrazne prevýšil ponuku.

2025/2026 – Porsche 911 Carrera T Club Coupe (992)

Aktuálny model, 911 Club Coupe založený na Carrere T (generácia 992), pokračuje v tradícii podľa rovnakého scenára. Porsche opäť prichádza s limitovaným počtom 70 kusov, ktoré reflektujú 70. výročie PCA. Exkluzívna farba, výbava zameraná na jazdné potešenie, historické odkazy a striktne obmedzená dostupnosť.

Foto: Porsche

Technický základ: Klasický pôžitok z jazdy v modernom balení

Základom Porsche 911 Club Coupe sa stala verzia Carrera T, čo v praxi znamená orientáciu na vodiča a autentickú jazdu. Automobil stavia na kombinácii nižšej hmotnosti, manuálnej prevodovky a čisto zadného pohonu. Vďaka tomu sa model radí medzi posledné 911, ktoré ostávajú verné klasickému jazdnému zážitku.

O pohon sa stará známy trojlitrový plochý šesťvalec s dvojitým preplňovaním, ktorý produkuje výkon 388 koní a krútiaci moment 451 Nm. Motor reaguje spontánne, s hladkým nárastom výkonu od nižších otáčok a silným ťahom v strednom pásme. V spojení s 7-stupňovou manuálnou prevodovkou tak ide o skutočne šoférske auto.

Foto: Porsche

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda Club Coupe za približne 4,3 sekundy, maximálna rýchlosť presahuje 290 km/h. Jazdné vlastnosti podčiarkuje výbava, ktorá bola štandardne dodaná už pre verziu Carrera T: PASM športový podvozok znižuje svetlú výšku o 10 mm, čo znižuje náklony karosérie a zvyšuje odozvu v zákrutách.

Zadná náprava využíva mechanický samosvorný diferenciál a Porsche Torque Vectoring, ktoré rozdeľujú krútiaci moment podľa potreby na jednotlivé kolesá a zvyšujú trakciu pri výjazdoch zo zákrut. K tomu sa pridáva zadné natáčanie kolies, ktoré zlepšuje agilitu v nízkych rýchlostiach a stabilitu vo vysokých. V sérii je aj Sport Chrono Package, čo okrem jazdných režimov prináša aj aktívne uloženie motora a presný časovač na prístrojovej doske.

Brzdy ostali klasicky dimenzované – štvorpiestikové strmene vpredu s 330 mm kotúčmi zabezpečujú konzistentný výkon aj pri opakovane prudkom brzdení. Celkový jazdný prejav sa nesie v duchu čistej mechanickej spätnej väzby, ktorú dnes už ponúka len minimum moderných športových áut.

Dizajn: Farba s históriou, detaily s významom

Porsche 911 Club Coupe sa od bežných verzií odlišuje už na prvý pohľad – lakovanie v odtieni „Shore Blue Metallic“ nie je len estetickou voľbou, ale aj priamym odkazom na históriu. Táto farba vznikla ako moderná reinterpretácia legendárneho laku „Club Blau“, ktorý zdobil model Club Coupe z roku 2015. V kombinácii s tmavými doplnkami a ostrými červenými akcentmi vytvára výsledný vizuál čistý, ale nezameniteľný.

Foto: Porsche

Červené detaily sú tu zámerne: predný spojler, mriežka chladiča, zadný difúzor a výduchy na veku motora používajú odtieň „Guards Red“. Ide o symbolické prepojenie s farebnou paletou Porsche Club of America (PCA), pre ktorý bola táto edícia vytvorená. Dokonca aj dekoračné pásy „Club Coupe“ na dverách a malý odznak s nápisom „70 Jahre PCA“ na zadnej časti auta pripomínajú, že nejde o obyčajnú sériovú 911-ku, ale o výnimočný klubový model.

Foto: Porsche

Veľký vizuálny vplyv majú aj kolesá RS Spyder Design, lakované v kombinácii satin black s leštenými striebornými okrajmi. Predná náprava využíva 20-palcové disky, zadná má 21-palcové – presne ako Carrera T. Kolesá dokonale dopĺňajú modrú karosériu a zároveň pripomínajú športové korene modelu.

Zadná časť pôsobí čisto a technicky. Absencia veľkého krídla zvýrazňuje hladké línie kupé, ktoré sa tiahnu od strechy po zadný nárazník. Logo Porsche a modelové označenie sú v lesklej čiernej, čo znižuje vizuálny kontrast a posilňuje decentný, ale exkluzívny výzor.

Foto: Porsche

V oblasti svetiel zostalo všetko v štandardnom prevedení pre Carreru T, no zaujímavosťou je, že osvetlenie prahov pri nastupovaní premieta špeciálne logo „70 Jahre Porsche Club of America“ na zem.

Interiér: Klubová identita ukrytá v detailoch

Pri otvorení dverí Porsche 911 Club Coupe sa okamžite zjaví interiér, ktorý dôsledne nadväzuje na zvyšok vozidla. Dominantnú úlohu tu hrá čierna koža, kontrastne prešitá v dvoch farbách: Speed Blue a Guards Red. Rovnako ako v exteriéri, aj tu slúži modro-červená kombinácia ako vizuálny podpis modelu a odkaz na klubovú identitu Porsche Club of America.

Foto: Porsche

Štandardné sedadlá Sport Seats Plus zabezpečujú pevnú oporu pri dynamickej jazde a v Club Coupe ich dopĺňa červené bezpečnostné pásy. V rovnakom tóne sa nesie aj 12. hodinová značka na športovom volante. Čalúnenie je celokožené – obšitá je palubná doska, dvere aj stredová konzola, pričom modré prešívanie dodáva luxusný, no stále športový charakter.

Foto: Porsche

Vizuálnym a takmer nostalgickým prvkom sa stáva manuálna radiaca páka s dreveným hlavicou – detail, ktorý evokuje klasické Porsche modely 60. a 70. rokov. Tento materiál nie je v ponuke bežných verzií a podčiarkuje remeselné spracovanie interiéru.

Zákazníci si môžu zvoliť aj voliteľný balík Club Coupe Heritage Package, ktorý do výbavy pridáva sedadlá čalúnené v tradičnom tartanovom vzore, inšpirovanom historickými modelmi 911. Doplnkom je aj špeciálne vyhotovený obal na užívateľskú príručku s modro-červeným prešívaním a kľúč v laku karosérie s vlastným koženým puzdrom.

Foto: Porsche

Vrcholom exkluzivity je možnosť objednať si špeciálne navrhnuté hodinky „Chronograph 1 – 911 Club Coupe“. Tie vyrobil štúdiový ateliér Porsche Design a ich výroba sa viaže výhradne na vlastníctvo tohto vozidla. Hodinky poháňa mechanický strojček WERK 01.140 s certifikáciou COSC. Dizajnovo čerpajú inšpiráciu zo samotného auta – púzdro je titánové, ciferník pripomína prístrojový panel a remienok kopíruje vzhľad diskov kolies RS Spyder.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!