Domov SPRÁVY Doprava Zatvoria tunel do Poľska, prichádzajú dopravné obmedzenia na D3

Zatvoria tunel do Poľska, prichádzajú dopravné obmedzenia na D3

diaľnica do Poľska
Zdroj: NDS

Na posledný septembrový víkend naplánovala Národná diaľničná spoločnosť jesennú údržbu na D3. Zatvoria tunel Horelica, pričom práce potrvajú dva dni. Úsek diaľnice D3 od tunela po križovatku Podzávoz úplne uzavrú od piatka 26. septembra 2025 od 20:00 hod. do nedele 28. septembra.

“Servis tunela zahŕňa čistenie tunelového ostenia, vozovky, chodníkov, služobného chodníka, odvodňovacieho systému a ďalších súčastí. V rámci plánovaných prác sa zároveň vykonajú odborné prehliadky a skúšky technologického vybavenia, systémov FM rádiovej komunikácie a stavebných objektov v súlade s technickými predpismi,” uviedla Národná diaľničná spoločnosť v tlačovej správe.

Uzávera tunela musí nastať

Počas vykonávaných prác bude dočasne nutné tunel úplne odstaviť. Trasu presmerujú v smere z Čadce do Žiliny pred tunelom. Obchádzka bude nasledovná: Z cesty I/11A na cestu I/11B (tzv. malý obchvat Čadce) s pokračovaním po I/11 až po mimoúrovňovú križovatku v Krásne nad Kysucou.

Z diaľnice D3 bude zjazd možný v križovatke Podzávoz (výjazdom 42) smer Čadca na cestu III/2016 s následným napojením sa na cestu I/11. V smere zo Žiliny do Čadce odklonia dopravu z cesty I/11A do obce Oščadnica po ceste III/2013 na cestu I/11 a následne po I/11B na cestu I/11A. Obchádzkovú trasu riadne vyznačíme, sľubuje NDS.

diaľnica do Poľska
Zdroj: NDS

Tunel Horelica má iba jednu rúru

Raziť ho začali pred 27 rokmi na jar 1998. Tunel Horelica prerazili o štyri roky neskôr v roku 2002. Ďalšie viac ako dva roky následne trvalo, kým ho odovzdali do užívania motoristom ako súčasť obchvatu Čadce.

Odvtedy čaká Horelica na druhú rúru, keďže tunel postavili len v polovičnom profile. Jej výstavba citeľne mešká rovnako ako celá dostavba kysuckej D3. Na tú v poslednom období výrazne tlačí ministerstvo dopravy vedené Jozefom Rážom.

Najnovšie štát aspoň dokázal vybrať víťaza verejného obstarávania úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov s dĺžkou viac ako 5 kilometrov. Severnú časť novej D3, ktorá zahŕňa aj druhú rúru pre tunel Horelica s dĺžkou zhruba 600 metrov, postaví združenie okolo firiem Váhostav, Metrostav a Duna Aszfalt, informoval denník Pravda. Firmy si za výstavbu spoločne vypýtali 230 miliónov eur bez DPH. Nepotvrdila sa tak výrazne vyššia predpokladaná hodnota zákazky 306 miliónov eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!