Domov SPRÁVY Doprava Toto nebolo v pláne, Volkswagen chce zrušiť autá na benzín a naftu...

Toto nebolo v pláne, Volkswagen chce zrušiť autá na benzín a naftu v inom roku

zrušiť autá na benzín a naftu

Šéf Volkswagenu spochybňuje koniec spaľovacích motorov v roku 2035. Zrušiť autá na benzín a naftu tak skoro možno nebude možné. Predseda predstavenstva koncernu Volkswagen Oliver Blume vyzýva na test politických rozhodnutí v realite a žiada väčšiu podporu pri prechode na elektromobilitu, píše heute.at.

Môže sa zákaz predaja áut so spaľovacím motorom v EÚ posunúť? Od roku 2035 má byť v Európskej únii zakázaná registrácia nových áut poháňaných naftou a benzínom. Od momentu, kedy Brusel ohlásil, že chce takto postupne kompletne zrušiť autá na benzín a naftu, sa však objavujú aj kritické hlasy.

Rozhodnutie EÚ čelí narastajúcej kritike. Šéf VW Oliver Blume najnovšie spochybnil rok 2035 ako realistický cieľ.

Potrebujeme kontrolu, žiada VW

„Pri transformácii dopravy potrebujeme stále znovu a znovu fázy medzikontroly, ktoré zohľadnia realitu a to, ako rýchlo sa elektromobilita naozaj rozširuje,” povedal Blume počas autosalónu v Šanghaji.

Vysokopostavený manažér VW zároveň dodal, že v prípade potreby by sa mali zaviesť prechodné obdobia. Tie vraj musia byť flexibilné predovšetkým čo sa týka podpory politikov.

Viac času na splnenie cieľov CO2

Blume zároveň ocenil iniciatívu Európskej komisie, ktorá navrhla trojročný kompenzačný mechanizmus pre splnenie flotilových cieľov emisií CO2 pre obdobie rokov 2025 až 2027. Šéf VW rovno ubezpečil, že kvôli tomu “neubudne ani gram z úspor CO2 v prospech ochrany klímy”.

zákaz spaľovacích motorov

Výrobcovia by však získali väčšiu flexibilitu pri dosahovaní stanovených emisných cieľov. Blume si pochvaľuje, že Brusel nanovo vyhodnotil realitu. Zároveň dodal: “Presne to isté budeme potrebovať aj pri budúcich míľnikoch, ako sú roky 2030 a 2035.”

Automobilky ako Volkswagen a Renault majú problémy so splnením sprísnených emisných limitov. Preto v Bruseli žiadali väčšiu flexibilitu, keďže za nesplnenie cieľov hrozia vysoké pokuty. O návrhoch na zmiernenie pravidiel musia teraz rokovať Európsky parlament a členské štáty EÚ. Teoreticky by mohli prísť aj s ďalšími úpravami limitov, alebo dokonca s posunom zákazu spaľovacích motorov po roku 2035.

Nedostatok nabíjacích staníc

Šéf koncernu Blume zároveň vyzval na väčšiu podporu elektromobility zo strany politikov. „Nárast elektromobility nezávisí len od kvality áut,“ uviedol. “Musí byť zabezpečené aj správne prostredie.” K tomu patrí nabíjacia infraštruktúra, ceny energií a záväzná podpora elektromobility.

Hoci v Nemecku vybudovali popri diaľniciach už pomerne hustú sieť nabíjacích staníc, v mestách a na vidieku existuje podľa Blumeho ešte stále veľký priestor na zlepšenie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrický Range Rover: prvé info o technike
Nasledujúci článokZF vylepší spaľovacie generátory pre elektrické vozidlá