Domov SPRÁVY Doprava Nové pravidlo na diaľnici: Platí každých 25 km a ovplyvňuje len jeden...

Nové pravidlo na diaľnici: Platí každých 25 km a ovplyvňuje len jeden typ pohonu

pravidlo na diaľnici
Ilustračný obrázok. Zdroj: NDS, vlastná úprava

Počuli ste už o tom, že u susedov chystajú nové pravidlo na diaľnici? Ide o to, že rakúska diaľničná spoločnosť chce podporiť elektrické autá a kamióny. Rozhodla sa preto uplatňovať jednoduchý limit čo sa týka minimálnej dostupnosti nabíjačiek pri diaľniciach a rýchlostných cestách.

ASFINAG, ktorý nové pravidlo na diaľnici predstavil, spravuje v Rakúsku diaľnice a rýchlostné cesty. V minulom roku zaznamenala táto organizácia pokles ročného finančného prebytku na 734 miliónov eur, čo je menej ako 844 miliónov eur za rok 2023.

Hlavnými dôvodmi sú zlá hospodárska situácia a s tým súvisiaci úbytok kamiónovej dopravy. Napriek tomu spoločnosť plánuje investície, budovanie infraštruktúry a zvýšenie počtu zamestnancov.

Prečo sú finančné čísla zaujímavé? Investície do diaľnic vrátane ich výstavby samofinancuje ASFINAG práve z týchto vyzbieraných finančných zdrojov.

Mierny pokles príjmov z kamiónovej dopravy

Ako uviedol finančný riaditeľ ASFINAG-u Herbert Kasser na tlačovej konferencii tento týždeň, príjmy z mýta za ťažkú nákladnú dopravu (vozidlá nad 3,5 tony) klesli o 1,4 % na približne 1,66 miliardy eur. Napriek tomu celkové príjmy z mýta mierne vzrástli o 0,4 % na približne 2,5 miliardy eur.

pokuta za diaľničnú známku

Tento nárast zabezpečili najmä osobné autá, kde výnosy vzrástli o 4 %, a výnosy z diaľničných známok, ktoré stúpli o 6,1 % na 609 miliónov eur.

Viac zamestnancov a ekologické investície

Napriek súčasným hospodárskym výzvam plánuje ASFINAG v roku 2025 rozšíriť svoj personál o 235 nových pracovníkov, čím sa počet zamestnancov zvýši na 3 510.

Okrem toho chce rakúska štátna organizácia do roku 2030 investovať 656 miliónov eur do protihlukových opatrení a ďalších 233 miliónov eur do ochrany vôd.

Hustejšia sieť nabíjacích staníc pre elektromobily

Jednou z kľúčových priorít ASFINAG-u je výrazné rozšírenie nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily. Do roku 2030 by mali byť na diaľniciach a rýchlostných cestách Rakúska nové nabíjacie stanice každých 25 kilometrov (ide o priemernú hodnotu).

Cieľom je zabezpečiť lepšiu dostupnosť nabíjania pre osobné aj nákladné elektromobily, čím sa vraj podporí prechod na ekologickú dopravu.

ASFINAG v súčasnosti spravuje rozsiahlu sieť, ktorá zahŕňa 2 275 kilometrov ciest, 5 874 mostov a 414 tunelov. Počet diaľnic môžu Slováci susedom stále len závidieť a zrejme to tak dlho ešte aj ostane.

Nehovoriac o tom, že Slovensko za rakúskym susedom zaostáva aj po iných stránkach. Platí to čo sa týka rozširovania tak ekologickej, ako aj technologickej infraštruktúry v rámci diaľničnej siete.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTajný plán Švajčiarov: Neuveríte, ako chcú poháňať vlaky, už rozmiestňujú panely
Nasledujúci článokFerrari 296 Speciale: najvýkonnejšia zadokolka z Maranella