Domov SPRÁVY Doprava Nový tunel na východe ušetrí 7 minút jazdy. Vzniká dôležitý obchvat

Nový tunel na východe ušetrí 7 minút jazdy. Vzniká dôležitý obchvat

výstavba tunela Višňové
Ilustračná fotka

Raziace práce v tuneli Okruhliak postupujú, na úseku rýchlostnej cesty R4 pokračujú aj práce na zakladaní mostov. Nový tunel na východe SR s dĺžkou 1,8 kilometra razia od konca vlaňajšieho apríla a aktuálne vyrazili už 900 metrov v každej z rúr. Vyťažené kubíky horniny používajú stavbári ako násypový materiál do ostatných stavebných objektov.

Tunel Okruhliak razia takzvaným cyklickým spôsobom razenia v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo zapojili do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov. Nový tunel na východe predstavuje súčasť stavby R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa. V tuneli už začali realizovať aj práce na sekundárnom ostení a drenážnom odvodnení tunela.

„Zhotovených je 39 blokov železobetónových spodných klenieb tunela, vrátane základových pásov v ľavej tunelovej rúre a osem blokov spodných klenieb v pravej tunelovej rúre,“ vymenoval Július Mihálik, investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.

Tunel Okruhliak má dĺžku 2 kilometre

Stavebné práce postupujú aj na ďalších objektoch. Na úseku pokračujú práce na zakladaní mostov, budovaní pilierov, práce na výkopoch a na budovaní násypov. Finálne ukončené sú práce na preložkách inžinierskych sietí aj práce na prístupových cestách. Budujú sa už aj nosné konštrukcie mostov.

nový tunel na východe
Ilustračná fotka

Úsek R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa má dĺžku 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov a šiestich protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. V celom koridore tunela Okruhliak je horninový masív s výskytom ílu, ílovcov, siltovcov a pieskovcov.

Zaplatia to eurofondy

Úsek rýchlostnej cesty R4 ušetrí motoristom v budúcnosti v priemere sedem minút, predpokladaná intenzita dopravy predstavuje takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín. Stavbu financujú aj z európskych zdrojov.

Národná diaľničná spoločnosť predložila Európskej komisii žiadosť o nenávratný finančný príspevok, táto žiadosť bola schválená a Slovensko získa viac ako 69 miliónov eur z európskych zdrojov na výstavbu R4 Prešov, severný obchvat II. etapa a projektovú dokumentáciu pre úseky R4 medzi Kapušanmi a štátnou hranicou SK/PL.

V silnej konkurencii viac ako stovky európskych projektov bola pre stavbu prešovskej R4 schválená druhá najvyššia suma, hneď po nemeckom železničnom projekte. Ide o zdroje v rámci nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW pripravuje druhú generáciu X7 aj iX7 s výkonom 800 koní
Nasledujúci článokTrávnik ako z katalógu. Revolučná kosačka s AI je na Slovensku