Betonóvanie vozovky pokračuje, najbližšie mesiace budú rozhodujúce. Podarí sa otvoriť náš nový najdlhší tunel načas? Ešte stále zostáva dokončiť technológiu a potom príde na rad ďalšia hrozba pre tunel Višňové: skúšky. Keďže pôjde o tunel takých rozmerov, aké Slovensko ešte nezažilo, stále sa môže mnohé pokaziť.
Aby sme spresnili úvod článku, tunel Višňové sa už úplne načas nikdy nepodarí otvoriť, pretože nabral mnohoročné meškanie po fiasku s predchádzajúcim dodávateľom stavby. Tú nasledne prebrala Skanska a teraz by mali tunel konečne dokončiť.
Posledný očakávaný termín otvorenia Višňového stanovili do konca roka. Ten sa stále môže podariť stihnúť, ak sa nevyskytnú nové problémy – napríklad počas skúšok nového tunela.
Zatiaľ čo minister dopravy Jozef Ráž naposledy avizoval otvorenie Višňového do konca roka, aktuálne stanoviská štátu neprinášajú jednoznačný záväzok a stále sa môže stať, že tunel otvoria až vo februári 2026, upozornil Denník N.

Tvrdý odkaz experta
Robert Fico sa zúčastnil na kontrolnom dni na ministerstve dopravy a pochválil ministra dopravy Jozefa Ráža, že sa mu podarilo zrýchliť výstavbu diaľnic na Slovensku.
Okrem Višňového by tento rok mali otvárať ďalšie vetvy križovatky D1 a D4 pri Bratislave a takisto napríklad obchvat Ružomberka v podobe úseku D1 Hubová – Ivachnová. „Po roku a pol môžeme konštatovať 40-percentné naplnenie všetkých merateľných cieľov, ktoré máme v programovom vyhlásení vlády,“ uviedol premiér Robert Fico.
Odborník však varuje pred prílišným optimizmom čo sa týka slovenských diaľnic. „Neviem, čo je z toho programového vyhlásenia splnené. Jediné, čo je splnené – a to treba zase pochváliť ministerstvo dopravy – je stavebná legislatíva a nový stavebný zákon,“ povedal riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.
„Ja mám taký pocit, ako keby pán premiér s pánom ministrom boli na inom zápase. Všetky tieto úseky, ktoré dajú do predčasného užívania, našli na stole. A len dokončujú to, čo urobili predchádzajúce vedenia,“ zhodnotil Matej.