Domov SPRÁVY Doprava 230 km/h po koľajniciach. Oznámili nákup 65 vlakov za 2,4 miliardy

230 km/h po koľajniciach. Oznámili nákup 65 vlakov za 2,4 miliardy

Foto: FlixTrain

FlixTrain, dcérska spoločnosť Flix SE, oznámila, že objednala 65 nových vysokorýchlostných vlakov.

Vlakové súpravy a určité úkony údržby dodá španielska spoločnosť Talgo, zatiaľ čo Siemens poskytne lokomotívy. Celkový objem zákazky dosahuje sumu až 2,4 miliardy eur.

Trh s rýchlovlakmi porastie

Týmto strategickým krokom FlixTrain reaguje na rastúci dopyt po rýchlej a cenovo dostupnej európskej železničnej doprave. Spoločnosť má v úmysle využiť nové vysokorýchlostné vlaky na využitie obrovského trhového potenciálu v Nemecku aj vo zvyšku Európy. Spoločnosť očakáva, že trh s vysokorýchlostnými železnicami v Nemecku vzrastie do roku 2030 o 45 % v porovnaní s objemom v roku 2021. V celej Európe je trhový potenciál ešte väčší – približne 27 miliárd eur v roku 2023 s očakávaným rastom 4 – 5 % ročne. Len v roku 2024 spoločnosť FlixTrain rozšírila svoju ponuku o 40 % a zaznamenala výrazný nárast počtu cestujúcich, pričom nadviazala na silné výsledky roku 2023. 

vlaková súprava od spoločnosti FlixTrain
Foto: FlixTrain

„S FlixTrain sledujeme dlhodobú stratégiu a v nasledujúcich rokoch výrazne rozšírime naše služby,” hovorí André Schwämmlein, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Flix. „S obrovským rozšírením našej vlakovej flotily začneme novú éru vlakovej dopravy v Nemecku a Európe.” Cieľom spoločnosti FlixTrain je priviesť viac ľudí k udržateľnému cestovaniu vlakom. „Plánujeme nielen zvýšiť náš podiel na trhu, ale aj výrazne rozšíriť samotný trh.” 

vlaková súprava od spoločnosti FlixTrain
Foto: Flix

Úroveň kvality a rýchlosť vlakov pôjdu nahor

Novovytvorená nemecká vláda uznala obrovský potenciál diaľkovej železnice tým, že sa zaviazala k dlhodobým investíciám do železničnej infraštruktúry a reforme systému prístupu k tratiam v Nemecku. Tieto plány by mohli uvoľniť viac súkromných investícii do nemeckého železničného sektora a podporiť inovácie pre širšiu škálu služieb. V konečnom dôsledku by to viedlo k väčšej konkurencii a lepšej ponuke pre zákazníkov.  

„Nová nemecká vláda si uvedomuje dôležitosť rámca pre železničné služby a rýchla realizácia dohodnutých priorít by mohla viesť k väčším investíciám,” pokračujeSchwämmleinSpoločnosť FlixTrain zároveň úzko spolupracuje s Európskou komisiou na podpore cestovania vlakom a na poskytovaní lepšej celkovej ponuky pre cestujúcich.

Foto: FlixTrain

Nové vlaky FlixTrains budú dosahovať maximálnu rýchlosť  230 km/h. Samozrejme, všetko závisí aj od stavu trate, po ktorej budú vlaky premávať. Súčasťou súprav bude bezbariérový nástup. Je to, mimochodom, funkcia, ktorá v súčasnosti nie je dostupná v žiadnom diaľkovom vlaku v Nemecku. Ďalej to budú informačné systémy pre cestujúcich, klimatizácia, najmodernejšie riešenia Wi-Fi a mnoho ďalších funkcií, ktoré pomôžu výrazne zvýšiť komfort cestovania. Vlaky budú založené na technickej platforme od spoločnosti Talgo. Spoločnosti Flix aj Talgo navrhli vylepšenia špecifické pre projekt, aby zabezpečili vysokú prevádzkovú efektivitu. Vlaky budú jedinečné vďaka svojej európskej stope a budú schopné prevádzky vo všetkých európskych krajinách. Budú postavené na univerzálnej koncepcii, ktorá umožňuje rýchlu expanziu. 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS FlixTrain
Predchádzajúci článokPo 26 rokoch končí. Posledná šanca na osvedčené kombi za 22-tisíc
Nasledujúci článokMonštruózny elektrický Mustang sa vydá na Pikes Peak. Prítlak má ako z inej planéty
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.