Otvorením novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce sa nákladná doprava mohla presmerovať mimo frekventovaného Prístavného mosta aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko. Zmena už platí, takže Prístavný most už dnes obchádzajú tranzitujúce kamióny v oboch smeroch. Nákladných vozidiel tak z mestského obchvatu výrazne ubudlo, zatiaľ čo nultý obchvat zažíva väčší nápor nákladnej dopravy. Situácia na moste Lanfranconi zostáva nezmenená.
Ešte v marci tohto roka sa presmerovala tranzitná doprava nad 7,5 tony mimo Prístavného mosta v smere z Lamača na Žilinu. Vďaka tomu ubudlo z mosta v priemere 650 nákladných áut denne. Celkovo za tri mesiace prešlo Prístavným mostom podľa údajov ministerstva dopravy o 60.000 nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. Po zavedení presmerovania tranzitu aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko očakáva Národná diaľničná spoločnosť podobný výsledok.
Podľa nových pravidiel cez bratislavský Prístavný most prechádzajú iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. A to v oboch smeroch. „Nové dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy. Osadilo sa viacero dopravných značiek potrebných k prevádzke novootvorenej vetvy a k odklonu tranzitu. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. Je to vyčísliteľný dôkaz toho, že investície do mestských obchvatov majú obrovský zmysel,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

Minister aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou si od prepojenia diaľnic D1 a D4 sľubujú nielen odklon ťažkých a dlhých nákladných vozidiel z Prístavného mosta, po ktorom jazdí aj MHD, ale tiež vyšší komfort pre obyvateľov vďaka nižšiemu hluku a menším emisiám.
Keďže nultý obchvat Bratislavy však nie je úplne dokončený a hlavnému mestu chýba tunel Karpaty, tranzitná doprava naďalej prechádza mestských obchvatom po diaľnici D2 cez Petržalku, Karlovu Ves a Lamač. Kým Prístavný most sa podarilo odľahčiť od nákladnej dopravy, most Lanfranconi bude musieť trpieť túto záťaž pravdepodobne ešte mnoho rokov.