Domov SPRÁVY Doprava Revolučná zmena dopravy v hlavnom meste, trvalý zákaz pre kamióny

Revolučná zmena dopravy v hlavnom meste, trvalý zákaz pre kamióny

Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Otvorením novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce sa nákladná doprava mohla presmerovať mimo frekventovaného Prístavného mosta aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko. Zmena už platí, takže Prístavný most už dnes obchádzajú tranzitujúce kamióny v oboch smeroch. Nákladných vozidiel tak z mestského obchvatu výrazne ubudlo, zatiaľ čo nultý obchvat zažíva väčší nápor nákladnej dopravy. Situácia na moste Lanfranconi zostáva nezmenená.

Ešte v marci tohto roka sa presmerovala tranzitná doprava nad 7,5 tony mimo Prístavného mosta v smere z Lamača na Žilinu. Vďaka tomu ubudlo z mosta v priemere 650 nákladných áut denne. Celkovo za tri mesiace prešlo Prístavným mostom podľa údajov ministerstva dopravy o 60.000 nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. Po zavedení presmerovania tranzitu aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko očakáva Národná diaľničná spoločnosť podobný výsledok.

Podľa nových pravidiel cez bratislavský Prístavný most prechádzajú iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. A to v oboch smeroch. „Nové dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy. Osadilo sa viacero dopravných značiek potrebných k prevádzke novootvorenej vetvy a k odklonu tranzitu. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. Je to vyčísliteľný dôkaz toho, že investície do mestských obchvatov majú obrovský zmysel,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Minister aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou si od prepojenia diaľnic D1 a D4 sľubujú nielen odklon ťažkých a dlhých nákladných vozidiel z Prístavného mosta, po ktorom jazdí aj MHD, ale tiež vyšší komfort pre obyvateľov vďaka nižšiemu hluku a menším emisiám.

Keďže nultý obchvat Bratislavy však nie je úplne dokončený a hlavnému mestu chýba tunel Karpaty, tranzitná doprava naďalej prechádza mestských obchvatom po diaľnici D2 cez Petržalku, Karlovu Ves a Lamač. Kým Prístavný most sa podarilo odľahčiť od nákladnej dopravy, most Lanfranconi bude musieť trpieť túto záťaž pravdepodobne ešte mnoho rokov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMinisterstvo dopravy Slovenskej republiky
Predchádzajúci článokTIP na výlet: Najväčšia modelová železnica na svete
Nasledujúci článokNajpredávanejšie auto Európy v super výbave od 15 400 €
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.