Mesto Tvrdošín konečne získalo s meškaním rýchlostný obchvat. Orava predstavuje región s vysokou dopravnou zaťaženosťou, obmedzenými alternatívami dopravy a špecifickým reliéfom. Ten si vyžadoval presné plánovanie a inžiniersky cit, aby sa nová rýchlostná cesta R3 stala realitou, uvádza NDS.
Národná diaľničná spoločnosť odovzdala motoristickej verejnosti úsek R3 Tvrdošín – Nižná. Nová rýchlostná cesta v polovičnom profile slúži ako obchvat mesta Tvrdošín, ktorý ako dopravné hrdlo medzi Dolným Kubínom a hranicou s Poľskom čelil dopravnému stresu. To znižovalo kvalitu života a zvyšovalo riziká na cestách, priznáva NDS.
Orava tak po novom získala modernú a bezpečnú cestu. Obyvatelia Tvrdošína si môžu konečne vydýchnuť. Nová rýchlostná cesta zmierni dopravné ťažkosti v regióne hornej Oravy a odbremení takmer desaťtisícové mesto, ktorým prejde po novom o 6 500 vozidiel menej, uvádzajú oficiálne kalkulácie štátu.
V neposlednom rade uľahčí nová rýchlostná cesta situáciu dopravcom, cestujúcim a tranzitujúcim do Poľska a z Poľska. „Investície do regiónov, presnejšie do ich dopravnej infraštruktúry, majú obrovský význam. Obzvlášť v prihraničných oblastiach, pretože práve týmito dopravnými uzlami podporujeme mobilitu tovarov i pracovnej sily a zvyšujeme atraktivitu regiónu,“ skonštatoval minister dopravy Jozef Ráž.
Jazda bez diaľničnej známky
Pre motoristov máme aj dobrú správu. Pokiaľ chcete nový úsek využiť, nepotrebujete diaľničnú známku. Štát ho totiž zaradil na zoznam diaľničných obchvatov bez spoplatnenia.

Vodiči osobných áut z okolia, ktorí by si známku tak či tak nekupovali, môžu vďaka tomuto kroku ušetriť až 90 eur ročne. Toľko totiž stojí 365-dňová diaľničná známka pre Slovensko v roku 2025.
Pozor, pre nákladné vozidlá uvedené pravidlo neplatí a mýto musia platiť od 1. augusta v plnej výške.
Nová R3 dlhá 4,4 kilometra
Úsek R3 Tvrdošín – Nižná má celkovú dĺžku 5,6 kilmetra, z toho tvorí 4,4 kilometra priamo trasa R3, križovatkové vetvy majú 480 metrov a privádzač 697 metrov. Na novej R3ke sa nachádza približne 100 stavebných objektov, z toho 11 mostov: 8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači.
Najdlhší most na novej rýchloceste dosahuje dĺžku 248 metrov. Štát vybudoval aj viac ako 1 800 metrov protihlukových stien. Výstavbu celého projektu umožnili európske zdroje z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a Program Slovensko.