Ešte ani poriadne nezačali s ofenzívou elektromobilov a už musia riešiť nepríjemné problémy. V hlavnom meste Belgicka môžu kvôli slabému odbytu elektromobilov prísť o prácu tisíce ľudí.
Značka Audi je podľa vlastnej tlačovej správy svedkom celosvetového poklesu objednávok zákazníkov v segmente luxusných elektromobilov. Týka sa to predovšetkým modelov Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron, ktoré schádzajú z výrobnej linky v Bruseli. Audi preto zvažuje skorý koniec výroby v tomto závode.
Predstavenstvo Audi Brusel informovalo vedenie spoločnosti o svojom zámere uskutočniť reštrukturalizáciu závodu. Vyjadrením tohto zámeru sa začína proces informovania a konzultácie v súlade s belgickým právom. V tomto procese vedenie závodu diskutuje o riešeniach pre dotknutú lokalitu spolu so zodpovednými sociálnymi partnermi. Ak sa nenájde alternatíva, Audi pristúpi k zastaveniu výroby.
Q8 e-tron v ohrození
Modelový rad Audi Q8 e-tron znamenal začiatok elektrickej mobility pre značku Audi ešte v roku 2018, keď sa tento model predával pod názvom e-tron. Dlhé roky nemala automobilka s odbytom tohto modelu problém, avšak s nástupom nových modelov postavených na Premium Platform Electric spoločnosť v poslednom období zaznamenáva pokles dopytu po Q8 e-tron. To malo za následok prudký pokles prichádzajúcich objednávok.
Situácii nepomáha ani samotná lokalita, v ktorej sa bruselský závod nachádza. Usporiadanie závodu sa totiž ťažko mení kvôli konkrétnej polohe blízko centra mesta. Audi sa tu musí pasovať s vysokými nákladmi na logistiku, čo vedie k oveľa vyšším výrobným nákladom v porovnaní s inými zariadeniami. Audi tak vydalo oficiálnu správu, že po intenzívnom skúmaní situácie na trhu a všeobecných podmienok v bruselskom závode zvažuje skoré ukončenie výroby modelového radu Q8 e-tron.
Nájde Audi riešenie?
„Oznámenie zámeru neznamená, že bolo prijaté rozhodnutie. Napriek tomu túto správu veľmi hlboko pocítili zamestnanci v Bruseli a ja tiež. V procese, ktorý bude nasledovať, je dôležitý transparentný a konštruktívny dialóg, ktorý zohľadní všetky perspektívy,“ povedal Volker Germann, generálny riaditeľ Audi Brusel.
Rita Beck, hovorkyňa výboru Audi v Európskej podnikovej rade koncernu VW, vysvetľuje: „Zástupcovia zamestnancov AUDI AG požadujú dlhodobé vyhliadky pre závod a našich kolegov v Bruseli. Vedenie Audi musí prevziať zodpovednosť. Dúfame, že v priebehu konzultačného procesu, ktorý sa práve začal, sa dosiahne životaschopné a udržateľné riešenie.”
„Rozhodnutie začať informačný a konzultačný proces v bruselskej lokalite bolo prijaté po intenzívnej kontrole a podporuje ho AUDI AG. Úlohou teraz je tento proces konštruktívne a transparentne formovať spolu so všetkými zainteresovanými a diskutovať o realizovateľných riešeniach v záujme všetkých. Pretože si jednoznačne stojíme za zodpovednosťou, ktorú nesieme za našich zamestnancov na všetkých miestach po celom svete,“ povedal Gerd Walker, člen predstavenstva AUDI AG pre výrobu a logistiku.
Podľa správy ČTK je v bruselskom závode zamestnaných zhruba 3000 ľudí. Vlani závod vyprodukoval 50-tisíc vozidiel.
Audi Q8 e-tron predvádza, čo dokázali Nemci 4-ročným vývojom elektrických SUV