Japonské automobilky sa do vývoja elektromobilov a ich horlivého uvádzania na trh nevrhajú po hlave, ako napríklad európske, čínske alebo kórejské značky. Aj oni však musia začať riešiť prísnejšie emisné pravidlá, a preto privádzajú na svet autá s pohonom, ktorý bol pre nich donedávna ešte tabu. Elektrická Vitara je prvým elektromobilom od Suzuki a poznáme už kompletné technické informácie.
Suzuki eVitara je kompaktné SUV s dĺžkou karosérie 4,28 metra. Najbližšími konkurentmi elektrickej Vitary tak sú vozidlá ako Kia EV3, Peugeot e-2008 alebo BYD Atto 2. V Európe budú v predaj tri verzie – zjednodušene standard range, long range a 4×4. Základný model je vybavený elektromotorom s výkonom 145 koní, krútiacim momentom 193 Nm a 49 kWh batériou. Elektromotor je umiestnený vpredu a roztáča predné kolesá. Verzia Long Range používa rovnaký motor, avšak naladený na výkon 175 koní a 193 Nm. Energia sa ukladá do akumulátora s kapacitou 91 kWh. Tretia verzia s označením eVitara AllGrip-e využíva dvojmotorovú architektúru s identickým motorom vpredu a druhým elektromotorom umiestneným na viacprvkovej zadnej náprave s výkonom 65 koní/114 Nm. Celkový kombinovaný výkon je 184 koní/307 Nm. Variant 4×4 používa batériu s kapacitou 61 kWh.
Suzuki e-Vitara | 49 kWh 2WD | 61 kWh 2WD | 61 kWh (4WD) |
Výkon (k) | 145 | 175 | 185 |
Krút. moment (Nm) | 193 | 193 | 307 |
Hmotnosť (kg) | 1700 | 1760 | 1860 |
0-100 km/h (s) | 9,6 | 8,7 | 7,4 |
Dojazd (km) | 346 | 428 | 396 |
Spotreba (kWh/100 km) | 14,8 | 15,0 | 15,6 |

Platforma
Suzuki eVitara stojí na podvozkovej platforme Heartect-e určenej pre elektrické vozidlá, a tak neobsahuje žiadne technické prepojenie s Vitarou poháňanou spaľovacími motormi. Všetky mechanické prvky sú sústredené pod prednou kapotou, takže eVitara nemá predný batožinový priestor. Batéria je integrovaná do podlahy vozidla. Kufor má podlahu vyššiu kvôli inštalácii zadného modulu v prípade verzie s pohonom 4×4. Kvôli zníženiu nákladov však eVitara vo všetkých verziách používa rovnaký typ karosérie. Preto aj vozidlá s pohonom len predných kolies majú vyššiu nakladaciu hranu kufra a rovnaký objem batožinového priestoru (306 litrov).

Pohon a batérie
Sme zvedaví, ako na tom bude Suzuki eVitara s úspornosťou jazdy, pretože podľa technických údajov sa zdá, že je ťažšia ako jej konkurenti. Základná verzia so 49 kWh LFP batériou váži 1,7 tony. Taký Peugeot e-2008 s 51 kWh batériou je ľahší o skoro 150 kg. Variant 4×4 váži 1,86 tony, čo je podobné ako Cupra Born (1,87 tony), avšak Cupra je vybavená batériou s kapacitou až 77 kWh. Navyše, verzia 4×4 je permanentnou štvorkolkou, nejde o pripájateľný pohon všetkých kolies.
Suzuki v prípade svojho prvého elektromobilu využilo batériu s obchodným názvom Blade od čínskeho koncernu BYD. Maximálny nabíjací výkon oboch veľkostí batérie je 90 kW. To znamená, že nabitie batérií z 10 na 80 % potrvá 45 minút. Suzuki tak evidentne vsadilo na cenovo úspornejšie riešenie zamerané na životnosť článkov batérie. Pre pomalé nabíjanie striedavým prúdom je eVitara štandardne dodávaná s 11 kW nabíjačkou, ktorá nabije batériu z 10 na 100 % za 4,5 hodiny (49 kWh) a 5,5 hodiny (61 kWh).
Elektromobil však bude disponovať tepelným čerpadlom, vďaka ktorému stratí vozidlo podľa výrobcu pri teplote 0ºC len 9 % svojho bežného dojazdu. Takisto bude možné batériu manuálne predhriať pred zamýšľaným rýchlym jednosmerným nabíjaním, čo by malo vylepšiť celkovú krivku nabíjania.
Ceny, za ktoré sa bude Suzuki eVitara predávať na Slovensku, zatiaľ nie sú známe.