Elektromobilita BMW 2025 sa posúva na novú úroveň. V rámci prezentácie hospodárskych výsledkov za prvý polrok spoločnosť oznámila rast v oblasti predaja elektrifikovaných modelov, výrazný pokrok v infraštruktúre a technologický míľnik v podobe prvej ukážky modelu BMW iX3 z generácie NEUE KLASSE.
BMW AG v rámci konferenčného hovoru k polročným výsledkom potvrdilo stabilný vývoj predaja a pokračovanie vo viacerých strategických oblastiach, najmä v rozvoji elektromobility a technologických riešení pre rôzne trhy. Podľa predsedu predstavenstva Olivera Zipseho zaznamenala skupina rast predaja mimo Číny vo všetkých troch hlavných regiónoch, pričom kombinovaný rast dosiahol 6,3 percenta.

V Európe predaj vzrástol v druhom štvrťroku o 10,2 percenta, pričom v samotnom Nemecku prekročil desaťpercentný nárast. Predaj modelov radu 5 medziročne stúpol o viac než 40 percent, BMW X2 viac než zdvojnásobilo predaje a značka MINI rástla na všetkých trhoch. Viac než tretina predaných vozidiel MINI bola plne elektrická. Rolls-Royce zvýšil dodávky takmer o 10 percent, najmä vďaka modelu Cullinan Series II
Divízia BMW M dosiahla historicky najlepší prvý polrok so 106-tisíc predanými vozidlami. Plug-in hybridy zaznamenali rast o takmer 30 percent. V segmente plne elektrických vozidiel dosiahla skupina významný míľnik, keď v druhom štvrťroku doručila 1,5-miliónty BEV. V portfóliu má aktuálne viac než 15 plne elektrických modelov. V Európe tvorili BEV vozidlá 25 percent predaja, pričom spolu s PHEV modelmi dosiahla elektrifikovaná ponuka takmer 40 percent. V rámci európskeho trhu patrí BMW medzi tri najpredávanejšie značky BEV.
Elektromobilita BMW 2025 a diverzifikácia technológií
Zipse zároveň upozornil, že BMW sleduje rôzne technologické cesty a bude pokračovať v rozvoji BEV, PHEV aj spaľovacích motorov, pričom dôraz sa kladie na znižovanie emisií CO2 v celom životnom cykle vozidla. Vyjadril podporu revízii cieľov EÚ pre roky 2030 a 2035, pričom zdôraznil potrebu regulácií, ktoré budú reflektovať celkový uhlíkový dopad vrátane surovín, výroby, prevádzky aj recyklácie.

Alternatívne technológie ako vodík alebo obnoviteľné palivá zostávajú súčasťou dlhodobej stratégie. Zipse poukázal na potenciál paliva HVO100, ktoré ponúka až 90-percentné zníženie emisií CO2 oproti bežným palivám, pričom je dostupné už dnes. Na širšie rozšírenie sú však podľa BMW potrebné cielené investície a úprava daňovej politiky.
Premiéra modelu iX3 a platforma NEUE KLASSE
Na september 2025 je naplánovaná premiéra modelu BMW iX3, prvého vozidla z novej generácie NEUE KLASSE. Novinka má ponúknuť dojazd do 800 kilometrov podľa WLTP, spotrebu 15 kWh/100 km, a možnosť pridať viac než 350 km dojazdu za 10 minút nabíjania pri výkone do 400 kW. Súčasťou bude aj nové rozhranie iDrive predstavené na výstave CES.

NEUE KLASSE má slúžiť ako technologická báza pre ďalšie modely. Do roku 2027 plánuje BMW uviesť 40 nových modelov alebo faceliftov postavených na tejto architektúre. Modularita platformy umožňuje integráciu špecifických funkcií podľa regiónov, vrátane softvérových riešení pre digitálne služby, hlasových asistentov a automatizované riadenie. V Číne spolupracuje BMW s partnermi ako Banma a DeepSeek, v iných regiónoch s Amazon Alexa. Pre ADAS systémy využíva spoluprácu so spoločnosťami Momenta a Qualcomm.
Globálna výroba a obchodné prostredie
Výroba modelu iX3 začne v závode v Debrecíne, kde prebieha finalizácia príprav. Pokračuje aj výstavba montážneho závodu na batérie v lokalite Irlbach-Straßkirchen. BMW deklaruje, že vďaka globálnej výrobe a dodávateľskej sieti dokáže flexibilne reagovať na výkyvy v dopyte a udržať vysokú mieru vyťaženia výrobných kapacít. Napríklad závod Spartanburg v USA vyrobí viac než 400-tisíc vozidiel ročne, polovicu pre americký trh a polovicu na export.

Skupina zároveň víta dohodu medzi EÚ a USA o znížení ciel a apeluje na pokračovanie rokovaní, ktoré by viedli k väčšej regulatórnej kompatibilite a odstráneniu prekážok v obchode.
Nová fáza elektromobility BMW
Výsledky prvého polroka 2025, ako aj nadchádzajúci štart platformy NEUE KLASSE, potvrdzujú strategický dôraz BMW na diverzifikáciu technológií a regionálne prispôsobenie produktov. Zipse zdôraznil, že ide o dlhodobý proces s cieľom zabezpečiť konkurencieschopnosť a udržateľný rast v rámci globálneho trhu.