Domov SPRÁVY Elektromobilita Nové info o batériách v lacných elektromobiloch od VW a Škody

Nové info o batériách v lacných elektromobiloch od VW a Škody

Foto: Volkswagen

Volkswagen spolu so spoločnosťou PowerCo predstavili na autosalóne IAA v Mníchove sériovú verziu nového unifikovaného batériového článku, ktorý bude mať premiéru v pripravovaných malých elektromobiloch značiek VW, Škoda a Cupra. Volkswagen takisto poodhalil aj technológiu polovodičovej batérie a to prezentáciou na koncepte elektrického motocykla. 

Oči motoristickej verejnosti sa v prípade značky Volkswagen upierali v Mníchove predovšetkým na zakamuflované modely ID.Polo a koncept ID.Cross, avšak VW takisto bližšie predstavil pokrok, ktorý spoločnosť dosiahla v oblasti vývoja batérií pre malé cenovo dostupné vozidlá ID.Polo, Škoda Epiq a Cupra Raval.

Vývoj batériového článku Unified Cell oznámil Volkswagen ešte na jar 2021. Jeho cieľom je znížiť zložitosť a náklady, pričom Volkswagen pôvodne predpokladal jeho široké využitie v takmer všetkých svojich elektrických vozidlách. Nové prizmatické články sú pripravené na sériovú výrobu, ktorá bude prebiehať v závodoch Salzgitter, Valencia a St. Thomas (Kanada). Volkswagen hlási, že batériový článok Unified Cell má energetickú hustotu okolo 660 Wh/l, pričom batériový systém sa spolieha na technológiu cell-to-pack, čo znamená, že články sa inštalujú priamo do batérie.

Foto: PowerCo

Hoci žiadne hodnoty ešte neboli oficiálne potvrdené, očakáva sa, že nová technológia batérií umožní spomínaným cenovo dostupným elektromobilom dosiahnuť dojazd až okolo 450 km. Nabíjanie z 10 na 80 % by malo byť kratšie ako 25 minút. Volkswagen zatiaľ nešpecifikoval ani to, o koľko sa mu podarilo znížiť náklady pri výrobe týchto batérií. Tento typ článku Volkswagen naďalej plánuje použiť v približne 80 percentách svojich elektromobilov, ale chemické zloženie sa môže líšiť. Očakávať vraj môžeme LFP, NMC, sodíkovo-iónové aj polovodičové batérie. Kľúčovou vlastnosťou pri vývoji nového typu článku tak evidentne bola flexibilita.

Polovodičová batéria

Volkswagen, podobne ako aj množstvo iných automobilových výrobcov, pracuje na vývoji polovodičovej batérie, ktorá by mala podstatne predĺžiť dojazd plne elektrických vozidiel. Len pred niekoľkými dňami zverejnila značka Mercedes-Benz oznámenie, že vývojový prototyp elektromobilu EQS vybavený polovodičovou batériou prešiel trasu dlhú viac než 1200 km bez nabíjania, pričom do cieľa prišiel s rezervou dojazdu ešte viac ako 130 km. Volkswagen na vývoji polovodičovej batérie pracuje so spoločnosťou QuantumScape. 

Foto: Ducati

Vzorka článku B s názvom QSE-5 sa má stať prvým komerčným produktom spoločnosti QuantumScape s kapacitou 5 Ah, energetickou hustotou viac ako 844 Wh/l a časom nabíjania 12,2 minúty z 10 % na 80 %. Malosériová výroba tohto článku sa začala už v októbri 2024.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!