Automobiloví výrobcovia uvádzajú, že aby mohli splniť prísne emisné normy, potrebujú predávať aspoň 20 až 25 % vozidiel s plne elektrickým pohonom. August bol pre európsky automobilový trh historickým mesiacom, keď podiel predaja elektromobilov prvý raz v histórii dosiahol 20 %.
V auguste sa predalo 154 582 elektromobilov, čo predstavuje 20 % trhu s novými automobilmi. V prvej desiatke najúspešnejších značiek majú všetky rastové čísla okrem jednej – spoločnosti Tesla. Jej modely Y a Model 3 sú síce naďalej na prvom, resp. treťom mieste v rebríčku najpredávanejších modelov, ale medziročne strácajú desiatky percent. Ako uvádzajú predbežné štatistiky DataForce, ktoré reprodukuje napríklad portál Inside EVs, v roku 2025 sa do konca augusta predalo 83 314 kusov Modelu Y, čo predstavuje pokles o 34 % oproti minulému roku. Predaj Modelu 3 klesol o 29 % na 50 237 kusov. Celkový trh s elektromobilmi pritom medziročne vzrástol o 26 %.
Najpredávanejšou značkou plne elektrických vozidiel sa v auguste 2025 stal Volkswagen s počtom 16 105 elektromobilov. Medziročný nárast o 45 % dosiahol VW najmä vďaka modelomID.3 , ID.4 a ID.7. Tesla bola druhá so 14 245 elektromobilmi a za ňou nasledovalo BMW s 12 546 elektromobilmi, čo je o 7 % viac ako v auguste minulého roka. Mierne stráca Kia, ktorá sa dlhodobo umiestňovala v prvej desiatke najpredávanejších značiek elektromobilov, ale v auguste sa výborne darilo modelu Explorer od Fordu, ktorý tak zaujal jej miesto v TOP 10.