Domov SPRÁVY Elektromobilita Koniec čakania, Siemens predstavuje megawattové nabíjanie

Koniec čakania, Siemens predstavuje megawattové nabíjanie

Zdroj: Siemens

Spoločnosť Siemens predstavila na veľtrhu Busworld v Bruseli novú generáciu nabíjacej infraštruktúry s názvom Sicharge Flex. Ide o modulárny a decentralizovaný systém, ktorý podporuje tradičný nabíjací štandard CCS, no zároveň je pripravený na budúcnosť v podobe megawattového systému MCS, píše electrive.

Najväčšou prednosťou novej technológie je maximálny výkon až 1,68 MW, čo je viac než ponúkajú konkurenčné riešenia od výrobcov Alpitronic, ABB či Kempower. Pre porovnanie, ich prvé MCS nabíjačky sa pohybujú v rozmedzí 1,0 až 1,44 MW.

Zdroj: Siemens

Sicharge Flex pozostáva z riadiacej skrine s napájacou jednotkou a samostatných nabíjacích stojanov, ktoré môžu byť od skrine vzdialené až 300 metrov. To umožňuje flexibilné prispôsobenie inštalácie miestnym podmienkam, čo je zásadné najmä v zložitých dopravných uzloch alebo na čerpacích staniciach pre ťažkú nákladnú dopravu.

Podľa veľkosti skrine sa výkon pohybuje v rozmedzí 480 kW až 1,68 MW pri prúde 1 500 A. V praxi systém umožňuje rozdeľovať energiu dynamicky podľa aktuálnych potrieb jednotlivých vozidiel.

Kombinácia CCS a MCS v jednom systéme

V rámci jednej zostavy je možné inštalovať až 6 CCS nabíjacích bodov alebo štyri MCS body. Siemens zároveň umožňuje kombináciu oboch štandardov v jednom stojane, avšak vždy môže byť aktívny iba jeden konektor. Tento princíp označuje výrobca ako „dual-plug, single-use“.

Foto: Porsche

V budúcnosti sa očakáva rozšírenie na systémy so 12 alebo 18 CCS bodmi, čo by ešte viac zvýšilo využiteľnosť infraštruktúry v logistických uzloch a na diaľničných koridoroch.

Za zmienku stojí rozhodne aj fakt, že aj keď teoreticky možno dosiahnuť maximálny výkon 1,68 MW pre jedno vozidlo, v praxi je tento cieľ podmienený silným pripojením do distribučnej siete a dostupnosťou vozidiel, ktoré dokážu takýto výkon využiť. Zatiaľ najvyššie reálne dosiahnuté nabíjanie bolo 1,14 MW pri teste spoločnosti Designwerk.

MCS je navrhnutý predovšetkým pre elektrické kamióny a autobusy, ktoré disponujú batériami s kapacitou 500 kWh a viac. Pre tieto vozidlá je megawattové nabíjanie zásadné, pretože pri klasickom CCS by bol čas nabíjania neúmerne dlhý a neefektívny.

Prvou lokalitou, kde bude Sicharge Flex nasadený, je čerpacia stanica OMV v Kufsteine na rakúskej diaľnici A12 spájajúcej Nemecko a Taliansko. V prvej fáze vznikne šesť nabíjacích bodov, pričom po posilnení distribučnej siete sa plánuje rozšírenie na desať miest.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!