Domov SPRÁVY Elektromobilita Cupra má vlastnú baterkáreň, nová batéria tu vznikne každých 45 sekúnd

Cupra má vlastnú baterkáreň, nová batéria tu vznikne každých 45 sekúnd

baterkáreň Cupra
Foto: Cupra

Spoločnosť SEAT & CUPRA uviedla do prevádzky svoj závod na montáž batériových systémov v španielskom závode Martorell. Španielsko sa vďaka tomu stáva centrom elektromobility v Európe. Toto otvorenie je súčasťou celkovej stratégie skupiny Volkswagen v oblasti batérií, ktorá vyvažuje interné dodávky článkov aj dodávky článkov od tretích strán s cieľom dosiahnuť maximálnu flexibilitu s neustálym prístupom k inováciám, technológiám a dodávateľským reťazcom.

Spustením týchto zariadení spoločnosť robí kľúčový krok v procese elektrifikácie sériovej výroby modelov Cupra Raval a Volkswagen ID Polo od roku 2026. Okrem toho spoločnosť viedla projekt vývoja rodiny elektrických mestských vozidiel pre skupinu značiek Volkswagen Group. V Martorelli sa tieto elektromobily budú aj vyrábať. Otvorenie tohto závodu na montáž batériových systémov je zlomovým bodom v histórii spoločností SEAT & CUPRA. Martorell je teraz epicentrom mobility budúcnosti. Sme hrdí na to, že vedieme projekt elektrických mestských automobilov pre jadro skupiny Volkswagen a že vyrábame dva z modelov, ktoré zmenia pravidlá hry v elektrifikácii, počnúc modelom Cupra Raval, povedal Markus Haupt, generálny riaditeľ spoločnosti SEAT & CUPRA. 

baterkáreň Cupra
Foto: Cupra

Baterkáreň s kapacitou 300 000 batérií

Montážny závod na batériové systémy bol postavený za niečo vyše dvoch rokov s investíciou 300 miliónov eur. Rozprestiera sa na ploche 64 000 metrov štvorcových a má kapacitu zostaviť jeden batériový systém každých 45 sekúnd, čo predstavuje 1 200 batériových systémov denne a 300 000 ročne. Od roku 2026 bude zásobovať výrobné linky modelov Cupra Raval a Volkswagen ID Polo. Batériové systémy bude automaticky prepravovať do montážnej dielne cez 600-metrový most. Toto jedinečné riešenie spolu s 11 000 solárnymi panelmi na streche, ktoré budú poskytovať 70 % elektriny potrebnej na proces montáže batériových systémov, pomáha znižovať uhlíkovú stopu a zabezpečuje udržateľnejšiu a konkurencieschopnejšiu výrobu. Okrem toho systém zberu vody s kapacitou zodpovedajúcou trom olympijským bazénom posilní záväzok závodu k efektívnemu využívaniu zdrojov a komplexnej udržateľnosti.

baterkáreň Cupra
Foto: Cupra

Otvorenie závodu na montáž batériových systémov predstavuje záverečnú fázu transformačného procesu, ktorý spoločnosti SEAT & CUPRA iniciovali v roku 2020. Spolu so skupinou Volkswagen a jej partnermi investovala spoločnosť v Španielsku 10 miliárd eur, aby sa krajina stala vzorom pre udržateľnú mobilitu. Z tejto sumy boli 3 miliardy eur vyčlenené výhradne na elektrifikáciu Martorellu, ktorý je vybudovaný ako flexibilný závod schopný vyrábať elektrické, hybridné a úsporné modely so spaľovacím motorom pre rôzne značky skupiny Volkswagen. Táto transformácia posilňuje pozíciu Martorellu ako tretieho najväčšieho výrobného závodu skupiny v Európe, ktorý je zodpovedný za približne 25 % vozidiel vyrobených v Španielsku, s cieľom dosiahnuť maximálnu kapacitu 600 000 kusov ročne, z čoho by v budúcnosti mohlo byť až 300 000 elektrických vozidiel.

Foto: Cupra

Cupra Raval tesne pred premiérou

Cupra Raval bude mať svoju globálnu premiéru v Barcelone v marci 2026 a stane sa prvým modelom z rodiny elektrických mestských vozidiel, ktorý sa dostane na trh. Vďaka výraznému dizajnu a nekonvenčným prvkom nanovo definuje možnosti novej generácie elektrických vozidiel. Model Raval bude stáť na platforme MEB+ od Volkswagenu, na dĺžku bude merať len 4 metre. Výrobca už skôr prezradil, že Raval bude k dispozícii v troch úvodných edíciách: VZ Extreme s výkonom 166 kW a dojazdom približne 400 km; Dynamic Plus so 155 kW a dojazdom až 450 km; a Dynamic, tiež so 155 kW a dojazdom 450 km. Počiatočná cena tohto modelu by sa mala na európskych trhoch pohybovať na úrovni 26 000 €. V krajinách, ktoré poskytujú dotácie na kúpu plne elektrických automobilov, bude cena, pochopiteľne, ešte nižšia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!