Úžitkový model Renault Master je tu už niekoľko generácií a tá najnovšia v elektrickej podobe prichádza konečne s využiteľným dojazdom nielen do mesta. V novom modeli Master si Renault vybral dve batérie optimalizované z hľadiska kapacity, veľkosti a hmotnosti v kombinácii s dôkladnou prácou na aerodynamike a inovatívnou novou platformou.
K dispozícii sú dve kapacity akumulácie energie: 40 kWh a 87 kWh. Tieto 2 akumulátory sú integrované do jedného obalu, aby spĺňali potreby zákazníkov v mestách a na predmestiach a zároveň zachovávali užitočné zaťaženie vozidla, ktoré je v tomto segmente nevyhnutné. Optimalizácia dojazdu bola založená na 2 základných princípoch: koncepcii “Aerovan” a multienergetickej platforme (e-motor, inovatívne dynamické brzdenie a tepelné riadenie batérie). Práve vďaka tejto koncepcii “Aerovan” má vozidlo najlepšiu účinnosť vo svojej kategórii bez ohľadu na použitú energiu. Jeho SCx sa znížilo o viac ako 20 %, čím sa zaradilo na špičku v segmente.

Praktická termoregulácia
Renault Master E-Tech 100 % elektický bol vyvinutý v aerodynamickom tuneli. Silueta a každý jeden diel boli prepracované do najmenších detailov. V aerodynamických tuneloch sa vykonali tisícky hodín vývojových štúdií a vozidlo bolo certifikované v špecializovanom leteckom aerodynamickom tuneli. Na splnenie potrieb všetkých profesionálnych aplikácií boli výkonnostné možnosti pohonného ústrojenstva rozšírené o elektromotor s výkonom 105 kW a krútiacim momentom 300 Nm a prevodovku s jedným z najvyšších prevodových pomerov na trhu elektrických dodávkových vozidiel pre veľké zaťaženie. Nový elektrický rad Master E-Tech ponúka vozidlá do 4 t MMAC s ťažnou kapacitou, aká nemá v tomto segmente obdobu, a to všetko bez kompromisov v používaní. Termoriadenie batérie znamená, že teplotu je možné priebežne regulovať, čím sa predlžuje výkon a životnosť batérie. Na udržanie optimálnej teploty a maximálneho dojazdu za každých okolností, v lete aj v zime, slúži aj klimatizácia kabíny.

Efektívne brzdenie
Dynamické brzdenie, prvé v úžitkovom vozidle, znižuje počet komponentov, ktoré je potrebné integrovať do motorového priestoru tým, že využíva elektromotor vo vnútri bloku, ktorý zabezpečuje asistenciu pri brzdení. Okrem zosilnenia výkonnosti reakčného času systému zlepšuje aktívnu bezpečnosť vozidla. Práve oddelenie činnosti vodiča od brzdového systému transformuje kinetickú energiu spomalenia na elektrickú energiu na dobíjanie batérie a predĺženie jej dojazdu. Výkon rekuperácie energie je až 95 kW. Toto úsilie sa konkrétne prejavuje v oblasti energetickej účinnosti. Napríklad nový Renault Master spotrebuje o 27 % menej elektrickej energie ako súčasná generácia a má dojazd 460 km podľa WLTP pri zachovaní veľkej nosnosti.

Slušná batéria
Renault Master E-Tech má užitočné zaťaženie 1 625 kg s vodičským preukazom B a ťažnú silu 2,5 tony. Spotreba paliva zostáva na rozumnej úrovni, s hodnotou WLTP 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú 87 kWh batériou. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 130 kW obnoví dojazd 252 km za 30 minút. V domácom prostredí trvá nabíjanie z 10 % na 100 % pomocou 22 kW AC Wallboxu menej ako štyri hodiny. Do predaja sa dostane na jar 2024.
