Domov SPRÁVY News Ruský elektromobil Atom má bližšie k sériovej výrobe

Ruský elektromobil Atom má bližšie k sériovej výrobe

Foto: Kama

Práce na projekte elektromobilu Atom sa začali v lete 2021. V máji minulého roka bol k videniu prvý koncept. Spoločnosť Kama, ktorá stojí za projektom elektromobilu Atom, teraz zverejnila snímky s aktualizovaným dizajnom.

Vzhľad vozidla bol prepracovaný, pričom teraz má bližšie k produkčnej verzii. Oproti minuloročnému konceptu sa upravil tvar karosérie, zmenil sa sklon prednej kapoty, ako aj profil zadných partií. Atom taktiež nesie iné podbehy kolies, vonkajšie spätné zrkadlá a nabíjací konektor, ktorý sa nachádza na prednej maske. Zmenený je tiež obrys pásu LED svetiel a dvere batožinového priestoru sa teraz dajú otvárať a zatvárať elektricky. Klasické kľučky dverí boli nahradené tlačidlami.

Atom
Foto: Kama

Podľa ruského automobilového portálu kolesa.ru bude dĺžka vozidla 3995 mm, šírka 1780 mm a výška 1615 mm. Svetlosť podvozka by mala byť 170 mm. Podľa prvých informácií bude mať Atom predné zavesenie typu MacPherson a nezávislé viacprvkové zadné zavesenie. Polomer otáčania bude len 4,9 metra. Kolesá budú dodávané vo veľkostiach 17 až 19 palcov.

Atom
Foto: Kama

Automobil bude poháňať elektromotor s výkonom 204 koní uložený na zadnej náprave. Vďaka nemu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 8 sekúnd. Najvyššia rýchlosť zatiaľ komunikovaná nebola. Predpokladá sa, že v budúcnosti môže mať Atom vďaka dvom elektromotorom aj pohon všetkých kolies. Napriek kompaktným rozmerom vozidla to zatiaľ vyzerá, že pod podlahou sa bude nachádzať batéria s kapacitou až 77 kWh. Podľa cyklu WLTC bude dojazd na jedno nabitie okolo 500 km, spoločnosť pritom garantuje 1000 nabíjacích cyklov. Na 80 % by mala byť batéria nabitá v priebehu 30 minút. Výroba tohto vozidla by mala odštartovať v roku 2025. Predávať by sa malo v Rusku aj v Číne.

Foto: Kama

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJKolesa.ru
Predchádzajúci článokFord Puma po facelifte – má lepšie svetlá i väčšiu obrazovku
Nasledujúci článokVyskúšali sme nové BMW 520d, tej cene neuveríte…
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.