Domov SPRÁVY News Prichádza raketa od Brabusu. Má 1000 koní

Prichádza raketa od Brabusu. Má 1000 koní

Foto: Brabus

Mercedesy od Brabusu patria medzi absolútnu elitu vysokovýkonných automobilov už viac ako štyri desaťročia. S novým Brabus Rocket 1000 to výrobca vozidiel so sídlom v Bottrope dokazuje opäť. Základ na ďalšiu šialenú úpravu poskytlo štvordverové kupé Mercedes-AMG GT 63 SE Performance.

Pre nový hybridný superšport vyvinuli inžinieri a špecialisti spoločnosti Brabus nový variant 4,5-litrového motora so zvýšeným zdvihovým objemom založeným na osemvalci Mercedes-AMG s dvojitým prepĺňaním, ktorý poháňa rôzne hybridné modely AMG 63. Hi-tech motory so zväčšeným zdvihovým objemom majú už desaťročia pevné miesto v DNA Brabus. Nemecká spoločnosť prevádzkuje vlastnú dielňu na výrobu motorov, ktorá pomáha dosiahnuť úroveň vertikálnej integrácie, ktorá nemá v tomto odvetví obdobu. Okrem množstva výkonových komponentov je motor V8 Biturbo vybavený aj špeciálnym systémom preplňovania turbodúchadlom pozostávajúcim z dvoch vysokovýkonných turbodúchadiel, ktoré vytvárajú maximálny plniaci tlak 1,4 baru.

Foto: Brabus
Športový PHEV?

Kombinácia motora Brabus so zvýšeným zdvihovým objemom a technológie alternatívneho pohonu robí z Brabus Rocket 1000 „1 z 25“ najvýkonnejšie superauto v dlhej úspešnej histórii nemeckej spoločnosti. Obe pohonné jednotky spoločne vyvinú systémový výkon 736 kW/1000 k. Ešte úchvatnejšie je zvýšenie maximálneho krútiaceho momentu z 1 470 Nm v sériovom aute na masívnych 1 820 Nm v konfigurácii Brabus. Kvôli ochrane komponentov hnacej sústavy je táto hodnota elektronicky obmedzená na 1 620 Nm. Vďaka tomu je Brabus Rocket 1000 jedným z najvýkonnejších hybridných automobilov na svete. Z 0 na 100 km/h zrýchli len za 2,6 sekundy. Rýchlosťou 200 km/h letí po 9,7 sekundách a hranicu 300 km/h dosiahne za 23,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 316 km/h.

Foto: Brabus
Elektrický pohon bez zmeny

Hybridný pohon nového Brabusu dopĺňa elektrická pohonná jednotka inštalovaná na zadnej náprave. Skladá sa z permanentne budeného synchrónneho elektromotora, ktorý produkuje výkon 150 kW/204 k, automaticky radenej dvojstupňovej prevodovky a 6,1 kWh lítium-iónovej batérie. Tento elektrický pohon je prevzatý zo základného vozidla bez zmeny.

Foto: Brabus
Aj pneumatiky musia byť výnimočné

Vpredu jazdí toto superauto na kolesách Brabus Monoblock P “PLATINUM EDITION” 10,5Jx21 s pneumatikami 275/35 ZR 21. Dodatočný priestor vo väčších podbehoch na zadnej náprave dokonale vypĺňajú pneumatiky rozmeru 335/25 ZR 22 obuté na ráfikoch rozmeru 12Jx22. Modul odpruženia BRABUS SportXtra umožňuje znížiť svetlú výšku štvordverového kupé v závislosti od zvoleného jazdného režimu o 20 milimetrov.

Foto: Brabus
Nutné zmeny na karosérii

Karbónová široká karoséria s prispôsobenými prednými blatníkmi a rozsiahlejšími bočnými panelmi robí štvordverové kupé o 67 milimetrov širšie ako sériové auto. Pre zväčšené blatníky boli vyvinuté špeciálne kevlarové vložky. LED diódy integrované do bokov osvetľujú zem vedľa vozidla jasným logom Brabus. Odkryté karbónové kryty vonkajších spätných zrkadiel sú predovšetkým vizuálne príťažlivé. Pri tak rýchlom vozidle, akým je nový superšport Brabus, hrá erodynamika základnú úlohu. Karbónová predná časť Rocket vytvára dokonalé prechody k širším predným blatníkom. A čo viac, integrovaný odkrytý karbónový spojler s bočnými vyvýšenými klapkami znižuje zdvih prednej nápravy pri vysokých rýchlostiach. Veľké prívody vzduchu s odkrytými karbónovými aerodynamickými lopatkami smerujú prúd vzduchu k chladičom a predným brzdám. Dva odkryté karbónové nasávacie otvory integrované do masky chladiča zásobujú V8 vzduch a v zhode s červeným svetlom Rocket Launch Ambience Light pridávajú ďalší nezameniteľný detail.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 11

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS: Brabus
Predchádzajúci článokHothatch novej generácie pumpuje do žíl adrenalín – pohon zadných kolies a 326 koní
Nasledujúci článokDacia modernizuje. Zvýšila hlavne bezpečnosť