Domov SPRÁVY News TEST MG4 XPower za 43-tisíc eur: Šialený výkon s jedným ale

TEST MG4 XPower za 43-tisíc eur: Šialený výkon s jedným ale

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

435 koní za menej ako 43 000 €? V prípade MG4 XPower je to realita. Naplnil však zvýšený výkon podvozkový potenciál, ktorý tento elektromobil od začiatku ukazuje?

Exteriér ostal bez zásadných zmien. Najjednoduchšie vrcholnú výbavu MG4 XPower spoznáte podľa oranžový krytov skutočných brzdových kotúčov. Umelé zväčšovanie nepotrebujú 345 mm kotúče a brzdná dráha zo stovky predstavuje 33,9 metra. Pri športovej jazde treba oceniť naladenie brzdového pedálu a plynulý prechod medzi rekuperáciou a oceľovými kotúčmi. Keď sme ich však dlhší čas vystavili niekoľkým ostrým brzdeniam za sebou bez veľkej možnosti na chladenie, bolo cítiť, že ich výkon mierne klesol.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Extra motor, extra výkon

Čo odlišuje XPower od zvyšku ponuky je prítomnosť elektromotora na prednej náprave. Zadný ponúka výkon 170 kW (231 k) a stará sa o primárny pohon, zatiaľ čo predný sa pripája v situáciách, kedy sa vyžaduje jeho výkon 150 kW (204 k). A to je napríklad, keď si chcete vychutnať zrýchlenie na stovku za 3,8 sekundy, čím strčíte do vrecka násobne drahšie športiaky.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

MG4 XPower však tieto pozitíva nedokázal preniesť do zákrut, kde zo šoférskeho sedadla nepôsobil výnimočnejšie, než bežná MG4. To nie je žiadna urážka, pretože základ ponúka skvelé jazdné vlastnosti, ale v prípade, ak chceme hovoriť o hothatchi, chcelo to väčšie vyladenie. Pre váhu predného elektromotora bolo vystužené zavesenie predných kolies a bez úprav neostal ani zadok. Okrem vystuženia sa tu po prvýkrát objavila elektronická uzávierka zadného diferenciálu.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Ozajstné hotEV?

Vďaka tomu dokáže zadná náprava prenášať výkon na cestu efektívnejšie, ale potom sa objaví nedostatok, pokiaľ chcete atakovať zákruty. Predný elektromotor sa pripojí v priebehu 2 desatín sekundy, avšak doslova plným výkonom. Preto musíte s plynom pracovať mimoriadne decentne, aby vás zrazu predné kolesá neťahali do nedotáčavosti. Druhý dôvod, prečo treba s plynom veľmi opatrne, je nastavenie ESP.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Ani po oznámení, že je vypnuté, totiž vypnuté skutočne nie je a v momente vás doslova zareže s niekoľko sekundovým obmedzením výkonu. V priamke tak budete kráľmi ciest, ale v zákrutách to chcelo ešte viac korenia. Taktiež pneumatiky Bridgestone Turanza s rozmerom 235/45 jednoducho nemajú dostatočnú šírku, aby poskytli náloži výkonu zodpovedajúci mechanický grip.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Na každý deň

Na XPower sa tak treba pozerať, ako na MG4 s pohonom všetkých štyroch kolies. Negatívne sa to nepremietlo do spotreby, ktorá sa v priemere ustálila na 18 kWh na 100 km v kombinovanej premávke. Nižšia cena, ale aj váha bola dosiahnutá použitím menšej 64 kWh batérie, ktorá má podľa výrobcu stačiť na necelých 400 kilometrov na jedno nabitie. My sme sa priblížili k číslu 360, čo je naďalej slušná hodnota. Nabíjací výkon predstavuje 142 kW.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

XPower taktiež prináša bohatú výbavu, ako vyhrievanie predných sedadiel, 360-stupňovú kameru, pokročilé bezpečnostné systémy a vychytávky, ako funkcia Vehicle 2 Load, teda možnosť napájania externých spotrebičov priamo z batérie auta. A pohon všetkých štyroch kolies by vás vďaka režimu Snow mal podržať aj na šmykľavých zimných cestách.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Cenová bomba

V akciovej cenovke 43 200 € sa MG4 XPower dajú niektoré chybičky odpustiť pomerne jednoducho. Avšak ak ste práve od tohto auta čakali hothatch, ktorý by konkuroval kórejskému zástupcovi tohto nového segmentu, tak zábavou tam úplne nie je. Ak teda vašou prioritou nie je ničiť egá vodičom násobne drahších prémiových limuzín pri šprintoch z miesta.

TECHNICKÉ ÚDAJE MG4 Electric XPower
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 64 kWh
Max. výkon 320 kW/435 k
Max. krútiaci moment 600 Nm
Dojazd udávaný výrobcom 400 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 287 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 836 mm
Výška 1 504 mm
Rázvor náprav 2 705 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 878 kg
Objem batožinového priestoru 363 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 3,8 s
Rozmer pneumatík 235/45 R18
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 15,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 21,3 kWh / 100 km
Okresky: 15,2 kWh / 100 km
Reálny dojazd 250-370 km
Maximálny nabíjací výkon 142 kW
Doba nabíjania 5 – 80% 24 min
CENA
Základná cena modelu 42 300 €
Základná cena testovanej verzie 42 900 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMajitelia áut Kia a Hyundai zbystrite. Zlodeji majú nový “Game Boy”
Nasledujúci článokNajhoršia križovatka v Bratislave po 30 rokoch dostane semafor. Lenže všetko bude inak, než motoristi a chodci dúfajú

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here