Domov SPRÁVY News Okruhom zdar. AMG ukázalo jazdecky orientované kupé GT 63 PRO

Okruhom zdar. AMG ukázalo jazdecky orientované kupé GT 63 PRO

Foto: Mercedes-AMG

V Goodwoode predstavil Mercedes-AMG novú verziu športového kupé GT s prívlastkom 63 PRO. Jeho dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra dosahuje vyšší výkon a k jazdám na okruhoch sú prispôsobené aj ďalšie komponenty. 

S výkonom 612 koní dosahuje štvorlitrový motor AMG V8 biturbo o 27 koní viac ako model AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiacej jednotky. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h zrýchli GT 63 PRO za 10,9 sekundy, čo je o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model GT 63. Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.

Mercedes AMG GT 63 PRO
Foto: Mercedes-AMG

Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili v AMG vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené dva nové chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati. Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo. Viac vzduchu k brzdám privádzajú prepracované krycie plechy bŕzd a nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie.

Mercedes AMG GT 63 PRO
Foto: Mercedes-AMG
Lepšie aerodynamické vlastnosti

Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon. Vozidlo disponuje dominantnejším predným spojlerom s aktívnym systémom regulácie vzduchu AIRPANEL či pevným zadným krídlom. Na prednej náprave sa vztlak znížil o viac ako 30 kilogramov. Okrem toho sú na spodku ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým vo vozidle Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o približne 15 kilogramov.

Mercedes AMG GT 63 PRO
Foto: Mercedes-AMG

Karbón-keramická brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu.

Foto: Mercedes-AMG

Ľahké 21-palcové kované disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú nalakované matným lakom a zdobia ich pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii Micheliny Pilot Sport Cup 2R.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-AMG
Predchádzajúci článokStačilo 10 sekúnd a 50 metrov: Bizarná havária Lotusu za 3 milióny
Nasledujúci článokKaroséria pokrytá alcantarou. Jedinečné BMW XM búra hranice luxusu