Nový Fiat Grande Panda bude jedným z najlacnejších elektromobilov na trhu. Zároveň bude štvrtá generácia väčšia ako tá predošlá.
Fiat Panda si za všetky roky svojho pôsobenia na globálnom trhu vybudovala ohromnú komunitu nadšencov. Preto automobilka pracuje na novej, v poradí už štvrtej generácii. Tá sa do predaja dostane na budúci rok a stane sa jedným z najlacnejších elektromobilov, spolu so svojim súrodencom, Citroënom e-C3.

O niečo väčšia
V automobilovom priemysle je bežným javom, že rôzne modely sa medzigeneračne zväčšujú. Výnimkou nie je ani tento kultový model. Podľa toho dostal aj upravený názov, Grande Panda. S väčším modelom chce Fiat uspieť aj na trhu v USA. Platformu Smart Car Platform zdieľa so svojim koncernovým súrodencom, modelom C3. Stellantis zostal verný konceptu, ktorý predstavili vo februári tohto roku. Nový model tak disponuje retro hranatými líniami. Dokonca si zachoval efektný detail v podobe nápisov vylisovaných priamo v karosérii.

Sila a jedinečnosť
To sú nové hodnoty značky Fiat. Presne tieto hodnoty odzrkadľuje aj minimalistický a drsne pôsobiaci vzhľad pripravovanej novinky. V podobnom duchu sa budú niesť aj nadchádzajúce modely značky. Nová Panda má v retro štýle navrhnutú aj grafiku svetiel, ktoré sú v štýle pixelov, pre ktoré údajne poslúžila ako inšpirácia továreň automobilky v talianskom Turíne a jej okná. Značka zostala verná dizajnovým prvkom, ktoré odkazujú na pôvodný model 4×4, avšak verzia s pohonom oboch náprav pravdepodobne svetlo sveta nikdy neuzrie.

Hravý interiér
Interiér novinky sa nesie v rovnakom duchu ako zovňajšok. Dominantou 5-miestnej kabíny je 10,25-palcová obrazovka infotainmentu. Tej sekunduje 10-palcový prístrojový štít. Retro dojem v interiéri dotvárajú oblé línie, ako aj slávna testovacia dráha z 20-tych rokov 20. storočia nachádzajúca sa na streche výrobnej fabriky. Celkovo však interiér, vzhľadom na zredukovanie hmotnosti a ušetrenia nákladov na výrobu, pôsobí veľmi vzdušným dojmom. Podľa samotnej automobilky je interiér ideálny pre rodinné nažívanie a súčasnú mestskú mobilitu. Batožinový priestor má základný objem 361 litrov.

Fiat Grande Panda sa sa bude predávať s hybridným aj elektrickým pohonom. Elektromotor bude mať výkon 113 koní. Vďaka batérii s kapacitou 44 kWh bude dojazd v zmysle normy WLTP 320 km. Elektrická Grande Panda má integrovaný nabíjací kábel pre nabíjanie striedavým prúdom (max. 7 kW) do prednej kapoty, vďaka čomu to zjednoduší proces manipulácie so samotným káblom. O hybridnom pohone sa Fiat zatiaľ nezmienil.
