Ak ste dúfali, že McLaren rozšíri svoj rad superšportov o cenovo dostupnejšie možnosti, máte smolu. Podľa Jamieho Corstorphina, riaditeľa produktového plánovania McLarenu, automobilka neplánuje v dohľadnej dobe predstaviť nové superauto, ktoré by bolo v hierarchii pod Arturou.
Corstorphine v rozhovore pre CarScoops prezradil, že McLaren 570S nesplnil očakávania zákazníkov ani novinárov a Artura bola na to odpoveďou.
Teraz je Artura vstupným bodom medzi superšporty značky McLaren s počiatočnou cenou pod 250-tisíc eur.
McLaren odhalil model Artura začiatkom roku 2021. Pod kapotou sa nachádza dvojitým turbodúchadlom preplňovaný 3,0-litrový hybridný šesťvalcový motor s kombinovaným výkonom 691 koní a krútiacim momentom 720 Nm. Stovku z pokoja dokáže dosiahnuť len za 3,0 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 330 kilometrov za hodinu.
Počiatočné komplikácie modelu
Artura čelila vážnym vývojovým a výrobným prekážkam, ktoré prinútili McLaren odložiť uvedenie na trh viac ako raz.
Spoločnosť pôvodne plánovala uviesť auto na trh koncom roka 2020, ale problémy s dodávateľským reťazcom vyvolané pandémiou, nedostatok čipov a problémy s kvalitou narušili túto časovú os. Zvolávacia akcia koncom roka 2022 a ďalšie oneskorenie pri implementácii dodatočných postupov kontroly kvality ešte viac narušili dodanie vozidiel k zákazníkom.
Zatiaľ čo Artura bude základným modelom, vstupným autom McLarenu, s označením GTS zostane najlacnejším športiakom značky.
Je to grand tourer s osemvalcovým preplňovaným motorom, ale má “len” 635 koní. Ak chce zákazník McLarenu ozajstný zážitok zo superšportu, musí začať s Arturou.
Downsizingu sa nevyhli ani superšporty
Priamym konkurentom Artury je Ferrari 296 GTB, ktoré rovnako ako McLaren má pod kapotou hybridný, trojlitrový šesťvalec s dvoma turbami. Je to štvrté auto značky z Maranella so šesťvalcom.
Ferrari 296 GTB má však ohromný výkon, na ktorý sa nechytá ani britský konkurent. Hybridný systém produkuje 819 konských síl a stovku zvládne o desatinu sekundy lepšie jak McLaren Artura, teda 2,9 sekundy.
S pribúdajúcim sprísňovaním emisií môžeme len očakávať ďalšie superšporty s hybridnými šesťvalcami. Zatiaľ si veľký hráči na trhu zachovali mohutné motory, no nevyhli sa elektrifikácii a je len otázka času, kedy ďalšie modely prídu o svoj 8, či 12 valcový agregát.