Chevrolet dnes v noci predstavil niečo nepredstaviteľné. Corvette ZR1 sa vracia s najvýkonnejším motorom V8, aký bol kedy vyrobený v Amerike od automobilového výrobcu, vo variantoch kupé aj kabrio.
5,5-litrový motor V8 DOHC s označením LT7 s dvoma turbodúchadlami vychádza z architektúry LT6 Z06, teda najvýkonnejšieho atmosférického sériového motora V8, a posúva ho na ďalšiu úroveň s dvojitým preplňovaním, čo je v prípade továrenskej Corvette úplná premiéra. Na motore LT7 je vykonaných hneď niekoľko zmien, aby poskytoval nielen vysoký výkon, ale aj žiadanú spoľahlivosť. Časovanie a profil zdvihu ventilového rozvodu boli optimalizované pre nútenú indukciu s vyššou teplotou výfukových plynov. Zväčšila sa spaľovacia komora, nové sú výfukové aj sacie otvory s komplet novým systémom sania.
Pridaný bol taktiež sekundárny systém vstrekovania paliva, ktorý dodáva potrebné palivo na podporu obrovského výkonu motora. 8-stupňová dvojspojková prevodovka má zvýšenú kapacitu ozubených kolies so zvýšenou pevnosťou vďaka brokovaniu pre všetky prevody. Pohonnú jednotku ručne montujú hlavní konštruktéri motorov v Performance Build Center, ktorý je súčasťou montážneho závodu Bowling Green v Kentucky.
Maximálka takmer 350 km/h
Motor LT7 produkuje 1 064 koní pri 7 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 1 123 Nm pri 6 000 otáčkach za minútu. Odhadovaná maximálna rýchlosť vozidla je 346 km/h a disciplínu 0-400 m by mala Vette zvládnuť pod 10 sekúnd. Účelný aerodynamický balík z uhlíkových vlákien vytvára pri maximálnej rýchlosti viac ako 544 kg prítlaku.
Štandardný podvozok Corvette ZR1 prichádza s uhladenejšou karosériou s nižším odporom a malým spojlerom so zákazníkom nastaviteľným krátkym a vysokým výpletom. Zahŕňa tiež štandardný predný splitter z uhlíkových vlákien, vahadlá, bočné nasávanie s integrovaným chladením bŕzd a predné spodné krídlo s deflektormi podvozku. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S obopínajú 20-palcové predné a 21-palcové zadné kolesá. Štandardný podvozok spája s týmto nastavením to najlepšie z cestného pohodlia a jazdných vlastností. Voliteľný balík výkonu ZTK odomyká skutočnú okruhovú zbraň. Balík ZTK pridáva agresívne zadné krídlo s vysokým prítlakom a karbónovú kapotu. Ladenie odpruženia obsahuje tuhšie pružiny a pridáva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Brzdový balík využíva revolučnú technológiu výroby karbón-keramických bŕzd, ktoré poskytujú zvýšenú odolnosť a znížené teploty brzdových komponentov. Predné kotúče majú priemer 400 mm a zadné 390 mm. Corvette ZR1 zrýchli zo 129 na 321 km/h a zabrzdí späť na 129 km/h za 24,5 sekundy, teda o 22 % rýchlejšie ako C7 Corvette ZR1 a o 53 % rýchlejšie ako C6 Corvette ZR1.
Corvette ZR1 sa začne vyrábať v roku 2025.