Domov SPRÁVY News Jazdca rally posadili do novej Octavie RS. Povedal, že je…

Jazdca rally posadili do novej Octavie RS. Povedal, že je…

Foto: Škoda

Najnovšia verzia modelu Škoda Octavia RS má pod kapotou preplňovaný dvojlitrový motor TSI s výkonom 265 koní. Teraz sa za volant športovo orientovanej Octavie posadil profi jazdec Oliver Solberg, a takéto boli jeho dojmy. 

Okamžite dostupný výkon je skvelý. Nemusíte premýšľať nad zaradenou rýchlosťou, ale stačí sa dotknúť plynu v podstate pri akejkoľvek rýchlosti a Octavia vystrelí vpred. Páči sa mi aj zvuk nového výfuku, ktorý znie výborne hlavne v režime Sport. Je to správny športový zvuk, ktorý ani nepotrebuje reproduktory v interiéri. Režim Sport ponúka aj ostrejšiu odozvu motora, vďaka čomu je reakcia na plyn ešte rýchlejšia,” povedal Solberg.

Škoda Octavia RS
Foto: Škoda

Na kľukatých cestách ocenil tiež o 15 milimetrov nižší podvozok. “Nižšie ťažisko má podobne ako v pretekárskom aute veľký vplyv na jazdnú dynamiku. Octavia RS je v rýchlych zákrutách krásne agilná a brzdy toho znesú ozaj veľa,” tvrdí Solberg. Octavia RS si okrem toho udržala vysoký komfort posádky na dlhých cestách. Auto je pevné a presné, ale nastavenie tlmičov nie je príliš tvrdé. “Kombináciu rýchlosti a komfortu vodiči ocenia najmä na bežných cestách. Je to vďaka podvozku, ktorý je citlivý a presný, ale napriek tomu nie príliš tuhý,” vysvetľuje.

Spokojný bol aj s ďalšou vlastnosťou, ktorá je dôležitá pri rýchlej jazde. “Páči sa mi aj vyváženie. Octavia má vďaka veľkému kufru pomerne masívny previs za zadnou nápravou. V porovnaní s hatchbackom tak vzadu máte väčšiu hmotnosť, a to je vždy kľúč k zábave z jazdy. Je to citeľné najmä pri nájazde do zákrut, kde sa Octavia do oblúku celá pekne stočí a dokáže byť veľmi neutrálna. So stabilizačným systémom v režime ESC Sport môže byť auto dokonca aj ľahko pretáčavé, a to sa mi páči,” dodáva Oliver s tým, že hovorí o ostrej jazde na okruhu.

Škoda Octavia RS
Foto: Škoda

Nová Škoda Octavia RS je u nás v predaji od 39 900 €. Náš test Octavie RS 4. generácie pred faceliftom si môžete prečítať TU.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Škoda
Predchádzajúci článokMýtus Slovákov: Treba vypnúť motor pri tankovaní?
Nasledujúci článokFiat stiahne z trhu svoje najpredávanejšie auto
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.