Mitsubishi Outlander patrí medzi svetovo najpredávanejšie SUV. V Európe si už dlhé roky drží pozíciu jedného z najpredávanejších plug-in hybridných SUV. Kombinácia technickej dokonalosti, talentu mimo spevnených ciest a atraktívneho dizajnu bude čoskoro rozvinutá dôkladným faceliftom.
Mitsubishi Motors pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve a investíciách v rámci európskeho trhu. Uvedie tu svoju modernizovanú vlajkovú loď v podobe modelu Outlander PHEV 4×4 patriaceho do segmentu SUV strednej triedy. Mitsubishi Outlander PHEV 4×4, vyvinuté špeciálne pre európsky trh, sa chváli plug-in hybridnou technológiou, pohonom všetkých kolies, dvojicou elektromotorov, dlhým dojazdom, sebaistým dizajnom, špičkovou úrovňou bezpečnosti a novou úrovňou kvality, ktorou sa značka posunie na úplne novú úroveň európskeho trhu.
Predchodca bol vôbec prvým, ktorý priniesol spojenie plug-in hybridného pohonu s karosériou SUV. Pre Outlander sa od roku 2013 rozhodlo už vyše 200 000 európskych zákazníkov. Okrem toho tento automobil získal množstvo ocenení za dizajn, technológie či úžitkové vlastnosti.
Podľa predbežných informácií, ktoré zatiaľ neboli oficiálne potvrdené, dostane vylepšený Outlander nové farby karosérie, nové dizajny diskov kolies i prepracovaný interiér s kvalitnejšími materiálmi, luxusnejším čalúnením a možnosťou ventilovania sedadiel. Dotyková obrazovka infotainmentu by mala narásť na 12,3 palca, čím nahradí 8 a 9-palcové obrazovky, ktoré sa v závislosti od výbava montujú do vozidla v súčasnosti. Potešiť by sa mohli aj fanúšikovia kvalitnej muziky, pretože Mitsubishi v spolupráci s Yamahou vyvíjajú prémiový audiosystém s viacerými zvukovými profilmi.
Vyzerá to, že na ceste je aj väčšia batéria, ktorá výrazne predĺži dojazd na elektrinu. Väčší akumulátor bude disponovať aj funkciou V2L. Predpokladáme tiež, že Mitsubishi zvýši výkon atmosférického 2,4-litrového štvorvalca alebo dvoch elektromotorov. Takisto očakávame ešte plynulejší prechod medzi jazdou na elektrinu a benzín. Práve s faceliftom tohto populárneho SUV by sa Mitsubishi mohlo vrátiť k označeniu Ralliart podľa konceptu z roku 2022. Vrcholný model by mohol mať ostrejšie a presnejšie ovládanie vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu a disponovať výkonom niekde okolo 340 koní, presný údaj sa však dozvieme už 1. októbra počas oficiálnej premiéry, ktorá sa bude konať v Madride.
Mitsubishi ASX
Významnú premiéru by mohol hostiť aj nitriansky autosalón. Podľa našich zdrojov plánuje Mitsubishi práve v Nitre predstaviť facelift modelu ASX. Pokiaľ by sme mali vychádzať z informácií sesterského modelu Captur, tak Mitsubishi ASX príde s upraveným dizajnom prednej aj zadnej časti, novým operačným systémom multimediálneho systému, novým digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou dlhou 10,25 palca či ešte dokonalejším audiosystémom od Harman Kardon, ktorý pomáhal vyvíjať aj Jean-Michel Jarre. Ambientné osvetlenie dostane automatický režim, ktorý každých 30 minút prispôsobuje farebný odtieň podľa dennej doby. Chladné farby zobrazuje cez deň a teplejšie v noci.
V prípade pohonných jednotiek by malo ostať všetko po starom. Základnou pohonnou jednotkou bude preplňovaný trojvalec 1.0 MPI-T s výkonom 91 koní kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší, štvorvalcový motor s objemom 1,3 litra disponuje priamym vstrekovaním paliva a mild-hybridnou technológiou. Štandardne je spriahnutý s manuálnou prevodovkou (140 koní), prípadne so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou (158 koní). Full-hybrid používa 1,6-litrový motor a elektromotor s batériou o kapacite 1,3 kWh.