Nové Bentley Flying Spur prichádza v novom kabáte. Vďaka hybridnému pohonu je najsilnejším rodinným modelom značky. Je však lepší ako W12?
Doba, kedy okrídlené B-čka pod kapotami skrývali mohutné motory W12, je za nami. Na túto dobu môžeme len spomínať. Strata tohto legendárneho ústrojenstva však neznamená, že aktuálne motory nestoja za to. Veď práve vďaka hybridnej V8-ke to nové Bentley Flying Spur dotiahlo na najvýkonnejší štvordverový model značky.
Nadbytok výkonu
Nové Bentley Flying Spur prišlo s novým pohonom, ktorý samotná automobilka nazýva Ultra Performance Hybrid. Myslíme si, že pohonné ústrojenstvo nezostalo svojmu názvu nič dlžné. Pohonná sústava sa skladá z benzínového motora s objemom 4 litre. Už len zo samotného motoru V8 inžinieri vydolovali výkon 592 koní. Tento, na prvý pohľad bohato dostačujúci výkon, automobilke nestačil, a tak do osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky implementovali elektromotor, ktorého výkon je 187 koní. Systémový výkon sa tak zastavil na hodnote ohromných 771 koní, čím sa novinka stala najvýkonnejším 4-dverovým modelom značky všetkých čias. Kombinácia motoru, prevodovky a pohonu všetkých štyroch kolies zaručuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy. Bentley tak oprávnene volá tento model ako štvordverový superšport.
Zostáva limuzínou
Hlavnou úlohou modelov v segmente limuzín je rozmaznávať posádku a prepravovať ju v čo najväčšom komforte. S pohodlím je spojený aj hluk. Novinka tak dokáže fungovať aj v čisto elektrickom režime. Za schopnosť prejsť na elektrinu približne 75 kilometrov vďačí akumulátoru s kapacitou 25,9 kWh. Nové sú aj tlmiče, čím novinka získava ďalšie prvenstvo, a to v podobe najpohodlnejšieho modelu. Veľmi efektívne tlmiče umožňujú samostatné nastavenie odskokov a dorazov, takže rozdiely medzi jednotlivými jazdnými režimami Comfort a Sport sú ešte markantnejšie. Podstatnejšie však je, že vďaka tomu je nový Flying Spur ešte komfortnejší. Už v štandardnej výbave je novinka vo verzii Speed vybavená aktívnym podvozkom a systémom riadenia všetkých štyroch kolies. Nechýba elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou, vektorovanie krútiaceho momentu, ESC novej generácie alebo takmer dokonalé rozloženie hmotnosti.
Zabudli na exteriér?
Pri pohľade na zovňajšok novinky by ste zmeny hľadali len veľmi ťažko. Takmer to vyzerá ako by dizajnéri na akékoľvek zmeny v exteriéri úplne zabudli. Aby sme im však nekrivdili, tak pridali nové odtiene karosérie, mriežku chladiča, predný nárazník, alebo zadný difúzor pre verziu Speed. Našťastie, v interiéri to je už trošku iný príbeh. Samozrejmosťou je použitie najluxusnejších materiálov. Sedadlá majú nový dizajn prešívania v tvare diamantov. V rovnakom dizajne je vypracované aj obloženie dverí. Samozrejmosťou je nekonečné množstvo konfigurácií, každý si tak môže auto prispôsobiť podľa seba. Najväčším lákadlom je nová špecifikácia Wellnes Seating Specification. V tomto prípade dostanete ventilované sedadlá, ktoré pomaly upravujú vašu polohu a uvoľňujú tlak tak, aby nedochádzalo k únave. Nechýba čiastočne asistovaná jazda, parkovací asistent alebo klimatizácia s funkciou filtrovania vzduchu.