Ford predstavil nový Mustang GTD. Jeho šialený výkon znamená, že ide o najrýchlejší produkčný Mustang všetkých čias.
Už je to vyše roka, čo Ford odhalil nový Mustang GTD. Technické detaily o vozidle nám značka vtedy neprezradila, no jej predstavitelia sľubovali, že dostane výkon na úrovni 800 koní. Teraz však Ford zverejnil všetky technické parametre a tie sú ešte pôsobivejšie ako sa očakávalo.

Najvýkonnejší a najrýchlejší
Vpred ho ženie 5,2-litrový motor V8, ktorý dosahuje výkon až 607 kW, teda 825 koní, a rovných 900 Nm krútiaceho momentu. Ford Mustang GTD tak ponúka viac koní na jeden liter objemu motora ako Porsche 911 GT3 RS. A to z neho robí nielen najvýkonnejší sériový Mustang v histórii, ale vďaka maximálke 325 km/h aj najrýchlejší. K dosiahnutiu tejto rýchlosti mu pomáha nielen výkonný motor, ale aj systém redukcie odporu. Ten dokáže meniť uhol zadného krídla a aktivovať klapky pod prednou časťou vozidla, aby sa našla správna rovnováha medzi čo najnižším odporom a prítlakom potrebným pre priľnavosť v závislosti od jazdných podmienok.

Inžinieri Fordu dosiahli pôsobivé technické parametre inštaláciou menšej remenice preplňovania, úpravou sania a výfuku. Vôbec po prvýkrát sa v modeloch Mustang objavila aj suchá olejová vaňa, ktorá dokáže pomôcť udržať motor mazaný pri dlhodobom a náročnom prejazde zákrutami. Fordu sa tiež podarilo dosiahnuť vyššie maximálne otáčky motora a to až 7 650 ot./min.
„Od prvého dňa sme sa zamerali na to, aby bol Mustang GTD vôbec prvým superautom s prvotriednym výkonom a dušou Mustangu,“ povedal hlavný programový inžinier Mustangu GTD Greg Goodall. „Srdcom GTD je jeho preplňovaný 5,2-litrový osemvalec, ktorý má na liter viac koní ako Porsche 911 GT3 RS.“

Nürburgring pod 7 minút?
Vďaka motoru uloženému vpredu a 8-stupňovej prevodovke umiestnenej vzadu má Ford Mustang GTD takmer ideálne rozloženie hmotnosti. Okrem toho sa novinka môže popýšiť aj skvelou aktívnou aerodynamikou, karbón-keramickými brzdami, 20-palcovými horčíkovými diskami kolies či zadným zavesením s poloaktívnymi tlmičmi. To všetko by malo Mustangu GTD pomôcť k pokoreniu 7-minútovej hranice na legendárnom Nürburgringu.

Automobilka zatiaľ nezverejnila, koľko kusov vyrobí, no len za 37 dní dostala viac ako 7 500 žiadostí od záujemcov. Tí si budú musieť pripraviť minimálne 325-tisíc dolárov.