Nové BMW M5 zaskočilo verejnosť. Niektorých pozitívne, no viacerých však skôr negatívne. Dôvodom je totiž astronomická hmotnosť novinky.
Je to len pár mesiacov odkedy Nemci predstavili úplne nové BMW M5. To vôbec po prvýkrát dostalo plug-in hybridný pohon, čo sa však veľmi negatívne odzrkadlilo na jeho hmotnosti. Tá totiž činí až vyše 2,4 tony, čo je na športový sedan šialene vysoká hodnota. Je to dokonca viac, ako vážia dve Mazdy MX-5 dokopy. Za nárast hmotnosti však nemôže len samotný plug-in hybridný systém, ale aj väčšie rozmery vozidla. Verejnosť na seba nenechala dlho čakať a prakticky okamžite sa spustila vlna hejtu, tvrdiac, že nová M5-ka je tučná. BMW to vníma a rozhodne nie je z týchto komentárov šťastné.
V rozhovore pre Bimmer Today, počas ktorého šéf BMW M Frank van Meel oznámil novú generáciu M3 s benzínovým motorom, hovoril aj o novej M5. Na otázku o kritike týkajúcej sa mohutnej hmotnosti vozidla odpovedal, že ľudia by nemali robiť unáhlené závery skôr, ako si sadnú za volant: „Navrhli sme auto tak, aby ste to v skutočnosti necítili [hmotnosť].“
BMW začínajú posmešky na hmotnosť rozčuľovať
Ľudia vraj nemôžu určiť, či je auto skutočne príliš ťažké, kým sa v ňom neprevezú. Miesto toho však vraj súdia a „spoliehajú sa na údaje v excelovskej tabuľke“. Frank van Meel zároveň pripustil, že reakcie týkajúce sa vysokej hmotnosti M5 ho „trochu rozčuľujú“. Šéf BMW M tvrdí, že automobilka do novej M5 vložila veľa vášne a prijala vedomé rozhodnutie ísť cestou hybridu.
Bola to prakticky jediná možná cesta, ako v novej generácii ponechať motor V8 a zároveň ju predávať aj v Európe, kde sú emisné limity stále prísnejšie. Druhou možnosťou by bol čistý spaľovák, no osemvalec by nahradil menší radový šesťvalec. BMW dokonca zvažovalo aj výrobu čisto elektrického vozidla, ale od tejto myšlienky upustilo, pretože by nedokázalo zabezpečiť stabilnú výkonnosť, ktorú typický zákazník M5-ky požaduje.
Zákazníci vraj aj tak nechodia na okruh
Frank van Meel je však zatiaľ presvedčený, že 4,4-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami a elektromotor predstavuje pre BMW M5 dokonalú kombináciu. Divízia M vraj „dlho dopredu vedela“, že nová generácia bude ťažká, ale sľubuje, že to nepocítite. Ale čo ak ju budete chcieť zobrať na okruh? Aj na to má BMW odpoveď. Väčšina majiteľov vraj nikdy nebude jazdiť na limite na uzavretej trati. “Od zákazníkov M5 vieme, že existuje veľmi malé percento ľudí, ktorí sa aspoň raz vydajú na okruh,“ povedala nedávno produktová manažérka M5 Daniela Schmid pre rumunský magazín Autocritica.
BMW sa však na druhej strane vydalo cestou menšieho zla. Zoberme si napríklad taký Mercedes. Ten do nového AMG C63 nielenže pridal elektrifikovaný pohon, no dokonca aj vymenil V8 za štvorvalec.