Domov SPRÁVY News Tučné BMW M5 ľuďom nevadí, na okruhu aj tak nejazdia

Tučné BMW M5 ľuďom nevadí, na okruhu aj tak nejazdia

Foto: BMW

BMW pozná svojich zákazníkov. Hovorí, že len veľmi malé percento ľudí jazdí s M5 na okruhu. A aj keď sa tam s ňou dostanú, nevrátia sa.

Motoristickú verejnosť zaskočila vysoká pohotovostná hmotnosť novej generácie BMW M5, ktorá kombinuje vidlicový osemvalec s plug-in hybridným systémom. Vďaka tomu má výkon vyšší než kedykoľvek predtým, ale aj strašidelne vysokú hmotnosť vyše 2,4 tony. To je určite prekážkou pri športovej jazde, ale pokiaľ nejazdíte na limitoch auta, dôležitá je skôr trakcia a pružná dynamika. Na bezpečné vyskúšanie všetkých schopností auta slúži pretekársky okruh, no zdá sa, že majitelia BMW M5 túto možnosť využívajú len veľmi sporadicky.

Všetky modely BMW M sú vyvíjané tak, aby dobre fungovali na pretekárskom okruhu. Podľa BMW však väčšina majiteľov nikdy nezažije M5 na hranici svojich možností na uzavretej trati. “Od zákazníkov M5 vieme, že existuje veľmi malé percento ľudí, ktorí sa aspoň raz vydajú na okruh,“ povedala produktová manažérka M5 Daniela Schmid pre rumunský magazín Autocritica. “Pravidelne tak robí len málokto,” dodala.

BMW M5
Foto: BMW
Vždy pripravené

Pre BMW je však podstatné, aby akýkoľvek M-kový model fungoval na okruhu správne. “Pre nás je dôležité, aby sa na okruhu dal použiť akýkoľvek model M,” hovorí Schmid. “Ak sú zákazníci, ktorí to chcú, môžu to urobiť bez problémov, ale tento potenciál majú k dispozícii aj pri každodennej jazde s autom. Z tohto dôvodu stále zachovávame požiadavku, aby sa auto dalo používať na okruhu, aj keď sme si vedomí toho, že v skutočnosti tak veľa zákazníkov nerobí.

ssangyong-torres-evx
BMW M5
Foto: BMW

Daniela Schmid v rozhovore tiež prezradila demografické údaje o majiteľoch BMW M5. Asi nikoho neprekvapí, že hlavnými zákazníkmi M5 sú muži v strednom veku. “Väčšinou BMW M5 kupujú muži – podnikatelia alebo vysoko postavení manažéri, ktorí už majú skúsenosti s inými modelmi M, ako M3 alebo M4.” Za posledných 20 rokov však priemerný vek zákazníka M5 klesol, a to najmä vďaka ázijským trhom. “V Ázii pracuje veľa mladých ľudí v oblasti informačných technológií. Disponujú množstvom peňazí od relatívne mladého veku. Mnohí boli v USA či Európe, kde sa zoznámili s vozidlami BMW M a teraz si chcú kúpiť takéto auto vo svojej krajine,“ uzatvára Schmid.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocritica
Predchádzajúci článokJaro Slávik jazdil ako somár. Ostrý konflikt s cyklistom (VIDEO)
Nasledujúci článokČínske SUV Beijing 3 je už lacnejšie ako Dacia Duster. Expanzia BAIC do EÚ sa začala nenápadne