Domov SPRÁVY News Pretekať sa dá aj bez miliónov, no tak to potom aj vyzerá

Pretekať sa dá aj bez miliónov, no tak to potom aj vyzerá

Peugeot 208 Racing
Foto: Peugeot

Motoršport je skvelá zábava, ale priznajme si, ide to celkom do peňazí. Pokiaľ však chcete zažiť atmosféru profesionálnych pretekov, nepotrebujete nazbierať multimiliónový rozpočet. Pomocnú ruku podáva divízia Stellantis Motorsport.

Práve tá je zodpovedná za vývoj vozidla Peugeot 208 Racing. Je navrhnuté tak, aby spĺňalo predpisy FR6 Fédération Française du Sport Automobile (FFSA). Potvrdzuje tak svoju ambíciu sprístupniť motoristický šport všetkým bez kompromisov v oblasti bezpečnosti a kvality.

Skvelá správa

Toto je absolútne výborná novinka pre všetkých, ktorí si nemôžu dovoliť investovať veľké financie do auta alebo byť súčasťou pretekárskeho tímu. Technický tím Stellantis Motorsport zmobilizoval všetky svoje odborné znalosti, aby sa Peugeot 208 Racing stal príkladným modelom. Technici, inžinieri a mechanici použili metódy, ktoré sa osvedčili pri vývoji modelov ako 208 Rally4, C3 Rally2 a 208 Racing Cup. Súťažný lev prešiel mnoho kilometrov v testoch v najrôznejších podmienkach, aby sa zabezpečila jeho spoľahlivosť a odolnosť.

Na vývoji sa podieľali špičkoví jazdci

Vývoj Peugeotu 208 Racing zahŕňal v každej fáze profesionálnych jazdcov ako Yoann Bonato, Léo Rossel, Alexandre Bengué, Teddy a Jimmy Clairet, ako aj tím Jordan Berfa – Bastien Dumas. Ich spätná väzba a odborné znalosti v oblasti jemného doladenia definovali zážitok z ovládania a jazdy vhodný pre všetky typy vodičov či už viac alebo menej skúsených.

Peugeot 208 Racing
Foto: Peugeot

Zníženie nákladov

Stellantis Motorsport neustále inovuje, aby bola naša spoločná vášeň dostupnejšia. Peugeot 208 Racing bude jazdiť výlučne na palivo superetanol-E85, čo výrazne zníži emisie CO2, ktoré sa podľa štúdie IFPEN odhadujú na 30 %, ako aj výrazne zníži rozpočet na benzín. Zníženie nákladov sa prejavuje aj v prístupe zameranom na trvanlivosť. Spoľahlivosť je základom každého výkonu. Ako hovorí príslovie: “Ak chcete skončiť ako prví, najprv musíte dokončiť“. Výber materiálov, komponentov a výrobných dielov pre Peugeot 208 Racing sa riadi prísnymi štandardmi kvality uplatňovanými na projekty Stellantis Motorsport v Rally4 a Rally2. 3-valcový turbomotor, prenesený do 208 Racing, je jedným z najspoľahlivejších a najúspornejších na konkurenčnom trhu.

Peugeot 208 Racing
Foto: Peugoet

Technické špecifikácie

V kokpite je posádka ponorená do prostredia motoristického športu, ktoré zahŕňa technológie vozidiel vyšších kategórií, najmä Rally4. Palubná doska je optimalizovaná tak, aby sa zabránilo odrazom. Ďalej obsahuje viacstránkový displej, istič a centrálnu konzolu s ovládacími prvkami. Okrem toho je Peugeot 208 Racing vybavený súťažnou elektronickou architektúrou. Okrem toho, že táto architektúra ponúka vylepšenia z hľadiska jednoduchosti a spoľahlivosti, umožňuje získavať a analyzovať údaje, ktoré sú teraz nevyhnutné na zlepšenie výkonu vodiča. Preplňovaný motor má najvyšší výkon 145 koní, čo na pohotovostnú hmotnosť len 1050 kg bohato stačí. Dynamika je vyladená aj 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s krátkymi prevodovým pomerom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Peugeot
Predchádzajúci článokPrvé dojmy: Alfa Romeo Junior & Jeep Grand Cherokee 4xe
Nasledujúci článokStavba diaľničnej križovatky D1/D4 napreduje, pozrite, čo je už hotové