Genesis GV60 začína rok 2025 štýlovo, pretože luxusné elektrické SUV-kupé získalo svieži a mierne športovejší vzhľad a premenu interiéru, ktorá zahŕňa masívny 27-palcový dotykový displej.
My môžeme o prémiovom súrodencovi z Kórei len snívať, aj keď sa istý čas na našom trhu značka Genesis predávala. Model GV60 však stojí na rovnakých technických základoch ako Kia EV6 alebo Hyundai IONIQ 5. Je vybavený 21-palcovými kolesami so športovým päťlúčovým dizajnom, ktorý ide ruka v ruke s elegantnou siluetou vozidla v štýle kupé a dopĺňa obloženie podbehov kolies, ktoré sa dodávajú v rovnakej farbe ako karoséria.
Štylistické zmeny na GV60 nie sú také rozsiahle ako tie, ktorými prešla napríklad Kia EV6 minulý rok, ale výraznejšie ako tie, ktoré boli aplikované na Hyundai IONIQ 5. Prepracovaný predný nárazník je agresívnejší a má výraznejšie prívody vzduchu na oboch stranách teraz štíhlejšej prednej masky. Charakteristické delené svetlomety Genesis teraz obsahujú technológiu “Micro Lens Array”, ktorá ponúka lepší výkon a ovládanie svetla. Je zdedený po luxusnom sedane G90, ktorý slúži ako rival Mercedesu triedy S. K dispozícii je tiež nový dizajn zliatinových 21-palcových kolies s piatimi lúčmi. Na zadnej časti neboli urobené žiadne zjavné vizuálne zmeny, okrem prepracovaného nárazníka vo farbe karosérie.
Jeden displej namiesto dvoch
Medzitým vo vnútri GV60 vymenili dvojicu 12,3-palcových obrazoviek za jeden 27-palcový panel s integrovaným kokpitom, ktorý eliminuje rám medzi prístrojovým panelom a audiovizuálnou a navigačnou obrazovkou. Genesis ďalej získal nový, športovejší dizajn trojramenného volantu. Netradičný volič prevodovky z krištáľovej gule však zostal nedotknutý.
Technické zmeny sú zatiaľ neznáme
Genesis zatiaľ neinformoval o žiadnych technických zmenách na GV60, ale EV6 a IONIQ 5 nahradili svoju 77,4 kWh batériu novou s kapacitou 84 kWh. To by poskytlo zvýšenie súčasného maximálneho dojazdu GV60 z 515 kilometrov na približne 580 km. Viac by sme sa mali dozvedieť, keď budú v najbližších mesiacoch oznámené špecifikácie na domácom kórejskom trhu v prvom štvrťroku.