Najprv Autocar prišiel s informáciou, že Citroën zareagoval na vysoký dopyt po Renaulte 5 E-Tech tak, že začal pracovať na novodobom modeli 2CV. CEO Citroënu však pre Auto Express uviedol veci na pravú mieru.
„Zaviedli sme dizajnový jazyk, ktorý je celkom jasný a veľmi viditeľný. Musíme sa pozerať dopredu. Nebudem sa pozerať dozadu,” povedal pre Auto Express CEO Citroënu Thierry Koskas. Dodal tiež, že nemá „žiadne konkrétne projekty“ týkajúce sa prepracovanej verzie ikonického 2CV , ale namiesto toho sa zameriana „iné“ a „dostupnejšie“ rodinné autá. „Nie som v zásade proti tomu mať, možno jedného dňa, jedno ikonické vozidlo, ktoré bude pripomínať slávnu minulosť Citroënu. Ale nebudeme z toho robiť všeobecný smer,“ povedal.

Hlavne B a C segment
Namiesto toho Citroën obnoví svoje zameranie na ponuku jedinečných rodinných áut za dostupné ceny. Modely C3 a e-C3 boli vyjadrením zámeru, využívajúc rozpočtovú platformu Smart Car od materskej spoločnosti Stellantis, ktorá bola navrhnutá tak, aby podporila rodinu malých áut od pripravovaného Fiatu Panda až po sedemmiestny Opel Frontera. „Potrebujeme rozšíriť pozíciu značky,“ povedal Koskas. „Nielen v segmente B, ako to dnes robíme s C3 a C3 Aircross, ale možno aj vo vyšších segmentoch. Máme príležitosti navrhovať rôzne tvary, rôzne línie áut, o ktorých nikto nepremýšľal a nikto ich nevidel.”

2CV ostáva zatiaľ v zásuvke
Citroën má dlhú tradíciu navrhovať veci, ktoré doteraz navrhnuté neboli. „Bolo to tak s mnohými autami, ktoré sme v minulosti ponúkali počnúc 2CV a DS a myslím si, že to je naozaj súčasť našej tradície a je to niečo, čoho sa nevzdáme.” Citroën sa tak skôr ako na nástupcu 2CV zameria skôr na nový model segmentu C veľkosti VW Golf, ktoré bude stáť na podvozkovej platforme Stellantis Smart Car, vďaka čomu by malo patriť medzi cenovo najvýhodnejšie. Ponúknuť by mohol benzínový, hybridný aj čisto elektrický pohon.
