Šampionát WEC bude opäť o čosi atraktívnejší. Do elitnej kategórie svetového kolotoča vytrvalostných pretekov totiž vstúpi Ford. V tejto sezóne to však ešte nebude.
Bez akéhokoľvek preháňania môžeme povedať, že World Endurance Championship (WEC) je v súčasnosti pravdepodobne najatraktívnejším šampionátom sveta, na ktorý sa nechytá ani F1. Dychberúce súboje koleso na koleso, šialene rýchle prototypy kategórie Hypercar, no aj nevídaná a veľmi vyrovnaná konkurencia rôznych značiek. Veď minuloročné Le Mans bolo vôbec najvyrovnanejšie v histórii. Na štart sa pritom postavilo až 23 prototypov od 9 rôznych značiek.
V sezóne 2025 síce prídeme o Lamborghini, ktoré sa hneď po prvej nevydarenej sezóne rozhodlo stiahnuť a tiež o tím Isotta Fraschini, no zato do šampionátu vstupuje Aston Martin. Na štartovom rošte tak okrem britskej automobilky uvidíme aj Porsche, Toyotu, Cadillac, BMW, Alpine, Ferrari či Peugeot. V roku 2027 pribudne aj Hyundai, ktorý do sveta vytrvalostných pretekov nasadí svoju dcérsku značku Genesis.

Ford hlási comeback
Teraz však majú fanúšikovia WEC ďalší dôvod na radosť. Ford totiž ohlásil, že sa vracia do elitnej kategórie šampionátu. Správa, ktorá prišla ako blesk z jasného neba, vzbudila nadšenie naprieč motoršportovým svetom. Americká automobilka je síce súčasťou vytrvalostných pretekov už roky, no iba v nižšej triede LMGT3. Teraz však po desaťročiach hlási comeback do kráľovskej kategórie a túžbu získať celkové prvenstvo na 24h Le Mans.

Legendárna rivalita Ford vs Ferrari zo 60. rokov minulého storočia tak bude opäť realitou. So špeciálom GT40 sa Fordu podarilo dominovať Le Mans v rokoch 1966-1969, na kedy sa datuje aj ich doposiaľ posledné celkové víťazstvo na týchto ikonických pretekoch. To však plánujú zmeniť.
Nechcú sa len zúčastniť, ale vyhrať
„Vstupujeme do novej éry výkonnosti a pretekania v spoločnosti Ford,“ tvrdí výkonný predseda značky Bill Ford. „Keď pretekáme, pretekáme, aby sme vyhrali. A neexistuje trať alebo preteky, ktoré by pre našu históriu znamenali viac ako Le Mans. Je to miesto, kde sme sa v 60. rokoch minulého storočia postavili Ferrari a zvíťazili. O 50 rokov neskôr sme sa sem vrátili, šokovali svet a opäť porazili Ferrari. Som nadšený, že sa vraciame do Le Mans a budeme súťažiť na najvyššej úrovni vytrvalostných pretekov. Sme pripravení opäť vyzvať svet a ísť ako o život!“

Ambície Fordu sú teda celkom zrejmé. Bill Ford svojim vyhlásením navyše prilial olej do ohňa v súvislosti s rivalitou s Ferrari. Automobilka bude chcieť nielen opäť poraziť taliansku značku, ale útočiť aj na celkové prvenstvo. Na návrat legendy si však budeme musieť počkať do roku 2027, kedy by sme mali mať na štarte až 10 rôznych značiek v triede Hypercar.