Domov SPRÁVY News Šoféri ho nenávidia aj milujú, tento motor poháňa milióny áut

Šoféri ho nenávidia aj milujú, tento motor poháňa milióny áut

Štvrtá generácia (EA888 Gen 3B a Gen 4)

Od roku 2015 sa na trh dostala verzia Gen 3B, ktorú rýchlo nahradila štvrtá generácia. Tieto motory sa vyznačovali vylepšeným chladením, menšími turbodúchadlami a optimalizovanými spaľovacími komorami. Vďaka týmto zmenám sa podarilo dosiahnuť vyšší výkon pri nižšej spotrebe paliva. Výkonové verzie začínali na 140 kW (190 k) a v prípade špičkového Volkswagen Golf R dosahovali až 245 kW (333 k). Spoľahlivosť sa výrazne zlepšila, pričom motory si udržali vysokú efektivitu a odolnosť. Tieto agregáty sa nachádzajú v najnovších modeloch Volkswagen Arteon, Audi S3 a Cupra Formentor.

Foto: EcoTune

Zhrnutie

Motor EA888 prešiel výrazným vývojom, počas ktorého Volkswagen neustále zdokonaľoval jeho efektivitu, spoľahlivosť a výkon. Prvé generácie síce trpeli problémami so spotrebou oleja a karbonizáciou, no neskoršie verzie priniesli technologické vylepšenia, ktoré znížili servisné náklady a predĺžili životnosť agregátu. Dnes patrí EA888 medzi najlepšie moderné preplňované motory koncernu Volkswagen, pričom aktuálna štvrtá generácia kombinuje vysoký výkon s prijateľnou spotrebou a dlhou životnosťou.

Okrem sériovej produkcie si tento motor získal veľkú popularitu aj v tuningovej komunite. Robustná konštrukcia a turbodúchadlo ponúkajú obrovský potenciál na úpravy, pričom už jednoduchý chiptuning dokáže výrazne zvýšiť výkon. Dodatočné úpravy, ako športové sanie, väčší medzichladič či vylepšený výfuk s downpipe, ešte viac zlepšujú dynamiku a odozvu motora. Aj preto EA888 zostáva jedným z najobľúbenejších motorov pre nadšencov úprav, pričom nie je výnimočné vidieť verzie presahujúce výkon 400 koní.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 71

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
ZDROJMikmotoren
Predchádzajúci článokVodiči nepoznajú modré stĺpiky, hrozia im problémy
Nasledujúci článokNastal boom jazdených áut u podnikateľov a firiem
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.