Mazda si dala zaregistrovať ochrannú známku pod názvom CX-6e. Japonci by tak mohli uviesť na trh nové elektrické SUV.
Mazda sa pripravuje rozšíriť svoju ponuku elektromobilov a splniť budúce emisné ciele. Názov CX-6e je teraz chránený ochrannou známkou, čo nám dáva dobrú predstavu o názve auta, ale nie celkom o jeho technickom základe. Mazda by mohla vyvinúť svoje elektrické SUV na rovnakej platforme ako 6e vytvorenej prostredníctvom spoločného podniku s čínskym automobilovým gigantom Changan alebo na novej vlastnej architektúre EV s názvom “Scalable SkyActiv”.

A čo ďalšie plány?
Šéfovia Mazdy naznačili SUV založené na tejto flexibilnej platforme koncom minulého roka. Dizajn modelu CX-6e by mohol kombinovať prvky z minuloročného konceptu Arata a sedanu 6e pripraveného na výrobu. Nový elektromobil sa zaradí do vysoko konkurenčného trhu elektrických SUV segmentov C a D, ktorému dominujú Tesla Model Y a Audi Q4 e-tron.

Aká asi bude?
Zatiaľ čo presný štýl karosérie CX-6e ešte nie je známy, vzhľadom na registrované meno a rozmery jeho súrodenca je takmer isté, že bude uvedený na trh ako konkurent pre Model Y a Arata nám dáva dobrú predstavu o celkových proporciách. Snáď to nedopadne ako pri 6e a priestor pre batožinu bude u CX-6e výrazne väčší. Môžeme predpokladať, že prístrojová doska bude do značnej miery napodobňovať sedan 6e, s veľkou centrálnou obrazovkou a menším počtom fyzických tlačidiel ako súčasné autá Mazdy so spaľovacím motorom. Pravdepodobný je aj plne digitálny prístrojový panel.

Musí sa zrýchliť nabíjanie
Očakávame minimálne dve veľkosti batérie, pričom možnosti pravdepodobne zahŕňajú štandardný model a model s dlhým dojazdom. Za predpokladu, že pôjde o batérie s kapacitou okolo 75 kWh a 90 kWh alebo viac, by väčšia z nich mala prekročiť dojazd 480 kilometrov, a to aj napriek objemnejšej karosérii SUV. Veríme, že Mazda sa bude zaoberať zlepšením rýchlosti nabíjania CX-6e, najmä na aute s dlhým dojazdom. Bizarné je, že 6e s väčšou batériou má výrazne nižší maximálny výkon nabíjania ako základný model. Mazda bude musieť prísť s nabíjacím výkonom aspoň 150 kW, aby udržala SUV CX-6e konkurencieschopné.