Domov SPRÁVY Elektromobilita Čínske EV si vyšliapnu na BMW a Mercedes. Susedná krajina im pomôže...

Čínske EV si vyšliapnu na BMW a Mercedes. Susedná krajina im pomôže obísť clá

Xpeng G9
Foto: Xpeng

Na slovenský automobilový trh prichádza len 11 rokov stará čínska značka vozidiel, ktorá patrí medzi najúspešnejšie startupy v Číne. Vlastnícky podiel v nej má aj Volkswagen. 

Henry Xia ako 30-ročný odišiel z automobilky GAC, aby založil vlastnú značku automobilov. Tá dostala meno Xiaopeng (pre zahraničné trhy Xpeng) po krstnom mene prvého investora, Xiaopenga He. Už o štyri roky neskôr sa podľa auto.cz začalo predávať prvé vozidlo, elektrické SUV Xpeng G3, a dnes má na domácom trhu sedem modelov. Vlani na jeseň uvedený lacný sedan Xpeng Mona M03 sa tento rok v januári dostal medzi 20 najpredávanejších vozidiel v Číne. Od roku 2021 sa vozidlá značky Xpeng predávajú aj v Európe. Začali v Nórsku, dnes sú už na mnohých trhoch západnej Európy, vrátane Nemecka alebo Spojeného kráľovstva.

Foto: Xpeng

Tri modely

Ich predaj na Slovensku začne v druhom kvartáli tohto roku. Prvé showroomy budú otvorené v Bratislave a Košiciach, prevádzkovať ich bude spoločnosť Hedin Mobility Group. Dostupné budú od začiatku tri modely, ktoré sa už predávajú na iných európskych trhoch – sedan P7, stredne veľké SUV G6 a veľké SUV G9. Viaceré európske médiá informujú o správe, že Xpeng má v najbližších dňoch podpísať zmluvu o výrobe vozidiel so spoločnosťou Magna Steyr sídliacej v rakúskom Grazi. Keďže sa vozidlá budú vyrábať v Euróep, nebudú sa na nich vzťahovať dovozné clá. Uvidíme, čo to bude znamenať pre cenotvorbu daných modelov. Tými zo začiatku budú:

P7

Prvý menovaný je v Nemecku dostupný v základnom variante RWD Long Range s pohonom zadných kolies, výkonom 203 kW a batériou s kapacitou 86,2 kWh. Prostredná AWD Performance má rovnakú batériu, s maximálnym nabíjacím výkonom 182 kW, pridáva ale druhý elektromotor dopredu; systémový výkon je v tomto prípade 348 kW. Zaujímavosťou je vrcholné P7 Wing Edition, ktoré má rovnakú techniku ​​ako Performance, pridáva ale nahor výklopné predné dvere. P7 v Nemecku začína na cene 49 600 eur, za Wing Edition už Xpeng chce 69 600 eur.

Xpeng P7
Foto: Xpeng

G6

Najpopulárnejším modelom v Európe je kompaktné SUV G6, ktoré sa v Nemecku ponúka v základe ako RWD Standard Range za 43 600 eur. Má pohon zadných kolies, výkon 190 kW a batériu s kapacitou 69 kWh. RWD Long Range za 47 600 eur zvyšuje výkon na 210 kW a kapacitu batérie na 92 ​​kWh. Vrcholom je AWD Performance za 51 600 eur s pohonom všetkých kolies, výkonom 350 kW a 92 kWh baterkou.

Xpeng G6
Foto: Xpeng

G9

Vrcholom ponuky je veľké SUV s označením G9, ktoré má v základe pohon zadných kolies, výkon 230 kW, batériu so 78,2 kWh a vyjde v Nemecku na 59 600 eur. Prostredný variant RWD Long Range dostáva väčšiu batériu s 98 kWh a cenovku 63 600 eur. Vrcholné AWD Performance má 405 kW, pohon všetkých kolies a 98 kWh batériu; z ponuky Xpengu v Európe je najdrahšia, začína na 71 600 eur. Toto SUV je dlhé 4,8 metra, teda o niečo dlhšie ako BMW iX3 alebo Kia EV6. Disponuje aj dlhším rázvorom osí kolies, meria 2 998 mm. Maximálny výkon nabíjania sa pohybuje na úrovni 300 kW. Na zvýšenie dojazdu o 100 km tak stačí na zodpovedajúcej nabíjacej stanici stráviť 5 minút.

Foto: Xpeng

Všetky tri modely už prešli európskymi nárazovými testami Euro NCAP a dostali maximálny počet piatich hviezd.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 65

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMG4 Electric má nástupcu, do Európy príde ešte tento rok
Nasledujúci článokV tuneli Višňové na D1 sa deje veľká zmena. Všimne si ju každý vodič
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.