Podľa prezidenta spoločnosti Ho Sung Songa, Kia určite potrebuje základný model na rozšírenie príťažlivosti elektromobilov.
V prejave na druhom podujatí Kia EV Day 2025 Song podľa magazínu Autocar potvrdil, že spoločnosť “interne študuje”, ako by mal vyzerať základný model. Pôjde o mestské auto, ktoré bude sedieť pod nadchádzajúcim radom EV2. Naznačil tiež, že perspektívny EV1 by mohol stáť okolo 25 000 eur, pričom sa odvolával na skutočnosť, že medzi prichádzajúcim crossoverom EV2 a existujúcim EV3 (35 000 eur) bude rozdiel okolo 5000 eur.

Až v roku 2027
Song povedal: “Ak sa chceme presunúť k väčšinovej cieľovej skupine zákazníkov, určite potrebujeme menšiu veľkosť modelu – alebo model s nižšou cenou – a interne študujeme, aké budú naše vstupné modely EV, okrem nášho EV2.” Možno na nasledujúcom podujatí Kia EV Day sa dočkáme aj konceptu EV1, ktorého sériová verzia by mohla prísť na trh okolo roku 2027.
V tom istom roku majú byť uvedené na trh aj vozidlá VW ID.1 a Renault Twingo. Songove nové komentáre sa zhodujú s tým, čo povedal v septembri minulého roka, že elektrické mestské auto, ktoré má z dlhodobého hľadiska nahradiť Picanto, je jeho “ďalším cieľom” a že značka bude “potrebovať auto za menej ako 25 000 eur“.

Nižší dojazd nebude v mestských podmienkach problém
Vzhľadom na to, ako málo vieme o EV2 pripravenom na výrobu v tejto fáze, je ťažké určiť špecifiká o tom, aké konfigurácie batérie alebo motora by sme mohli vidieť v EV1. Očakáva sa však, že oba modely budú podľa magazínu Autoexpress používať verziu platformy E-GMP, ktorá sa nachádza pod nedávno uvedeným EV3, využívajúc 400-voltovú elektrickú architektúru, elektromotory umiestnené vpredu a pohon predných kolies. Výhradné zameranie na mestskú mobilitu bude klásť menší dôraz na maximálny dojazd, pričom EV1 sa namiesto toho pravdepodobne zameria na vysokú efektivitu. Za predpokladu veľkosti batérie okolo 40 kWh by sa dojazd mohol pohybovať okolo 300 km. Nabíjanie s výkonom 100 kW by pohodlne prekonalo súčasnú hodnotu malých áut, zatiaľ čo špičkový výkon 150 kW (podľa EV3) by mohol skrátiť čas dobíjania z 10 na 80 percent na menej ako 20 minút.
